ندای گیلان:سال 94 سالی پر از اتفاق های تلخ و شیرین برای ورزش کشورمان بود

به گزارش ندای گیلان نگاهی داریم به آنچه که امسال بر ورزش ما گذشت:

ورزش ایران در سالی که گذشت
خنديديم و گريستيم

بانوي تيراندازي
زهرا نعمتی اولين ورزشكار ايراني ، اولين بانوي آسيايي و سيزدهمين ورزشكار تاريخ است كه توانسته هم در المپيك و هم در پارالمپيك كسب سهميه كند (در ريو ٢٠١٦ ) ؛ وي همچنين با تصميم كميته ملي المپيك ايران به عنوان پرچم دار ايران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ انتخاب شد.

بانوي تيراندازي
زهرا نعمتی اولين ورزشكار ايراني ، اولين بانوي آسيايي و سيزدهمين ورزشكار تاريخ است كه توانسته هم در المپيك و هم در پارالمپيك كسب سهميه كند (در ريو ٢٠١٦ ) ؛ وي همچنين با تصميم كميته ملي المپيك ايران به عنوان پرچم دار ايران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ انتخاب شد.

خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی 
11 فروردین 94  و درست بعد از بازی تیم ملی ایران برابر سوئد بود که خبر خداحافظی نکونام از تیم ملی همه فوتبالی ها را دچار بهت و حیرت کرد.خداحافظی ناگهانی کاپیتانی با ارزش. کاپیتانی با اخلاق و بی‌حاشیه. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پس از خداحافظی وی گفت: «نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود حتی بالاتر از بازیکنانی مانند دونادونی، رائول، کین و رونالدو».

قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی
در فروردین ماه 94 بود که تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال چهل و سومین دوره جام‌جهانی کشتی آزاد 2015 در لس آنجلس آمریکا با برتری 5 بر 3 مقابل تیم آمریکا به مقام قهرمانی دست یافت. کمیل قاسمی اگر مبارزه سنگین وزن را می باخت ایران نایب قهرمان می شد اما کمیل ایرانی‌ها را ناامید نکرد و یک بار دیگر پایانی خوش برای کشتی ایران رقم زد.

قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیا
مهر 94 بود که خبر قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت‌های آسیا، تمام فوتسال دوستان و جامعه ورزش زنان را خوشحال کرد و همه از ته دل به این شیرزنان ایرانی افتخار کردیم. تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب برابر هنگ‌كنگ با نتیجه ۶ بر صفر، ازبکستان با نتیجه ۹ بر یک و مالزی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت. 

لژيونر نابغه
در سن ۱۷ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس کرمان به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان داماش تاکنون انجام داد. در ۴۲ بازی در لیگ با داماش او ۱۰ گل به ثمر رساند. در ۵ خرداد سال ۱۳۹۲ بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به طور رسمی به این باشگاه پیوست .

نخستين بانوي طلايي تكواندو
کیمیا علیزاده، اولين مدال تاريخ تكواندوي بانوان ايران در مسابقات قهرماني جهان سال 2015 را که در( اردیبهشت ماه94) برگزار شده بود، کسب کرد.  نکته جالب سن کم این تکواندوکار ایرانی است.کیمیا علیزاده 17 ساله یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 و همچنین کسب مدال برای تکواندوی ایران است.

آقاي فوتسال
وحید شمسایی در آذر ماه 94 در مراسم بهترین های آسیا به‌عنوان برترین فوتسالیست سال 2015 میلادی در آسیا شناخته شد و علاوه بر این تیم تاسیسات دریایی که سرمربی آن وحید شمسایی هست نیز به‌عنوان بهترین تیم آسیا در سال 2015 شناخته شد. بازیکن و مربی فوتسال اهل ایران است که با ۳۲۲ گل زده در رده ملی (تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶) بهترین گلزن تاریخ فوتسال جهان است.

قهرمانی تیم ملی فوتسال مردان در آسیا
تیم ملی فوتسال مردان ایران در بهمن 94 تمام ایران را خوشحال کرد. تیم ملی فوتسال ایران با هدایت ناظم الشریعه موفق شد به حسرت 6 ساله ایران خاتمه دهد و در ازبکستان و برابر میزبان در فینال به قهرمانی دست یابد.ملی پوشان ایران یازده‌ بار به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرده‌اند.

مرگ بیت ا… عباسپور
شهریورماه 94 بود که خبر فوت ناگهانی بیت‌ا… عباسپور همه ورزش دوستان را در شوک فرو برد. بیت‌ا… عباسپور در شامگاه سوم شهریورماه در حالی‌که شرایط برای انتقال وی به خارج از کشور جهت درمان بیماری اش مهیا بود، به دلیل وخامت حال در بیمارستان آتیه به کما رفت و ساعتی بعد درگذشت.

مرگ سرطلایی  ایران
همایون بهزادی، ملقب به سرطلایی در اولین ساعات بامداد ۲ بهمن ۱۳۹۴ پس از طی یک دوره طولانی بیماری ریوی و قلبی در تهران درگذشت. وی سال ها رئیس و عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال هم بود.خبری ناگوار برای جامعه فوتبال.

مرگ کاپیتان
بامداد روز پنجشنبه 9 مهرماه 94؛ خبری تلخ برای فوتبال ایران فارغ از رنگ آبی یا قرمز. هادی نوروزی برای همیشه آرمید. هادی نوروزی هفت سال در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بازی کرد و در سال آخر حضور در این تیم، توانست کاپیتان اصلی پرسپولیس شود. قانون