قربانی:مگر می شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و بر روی میز مسئولان کشور چای خارجی باشد آن هم از نوع قاچاق که متاسفانه 90 درصد چای وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می شود

به گزارش ندای گیلان؛محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز ( یک شنبه، 14 آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  با تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول، با بیان اینکه زندگی و مرگ شهیدان مایه اعتلای جمهوری اسلامی شده است،گفت: به جهت اولین نطق خود در مجلس از مردم ولایتمدار حوزه انتخابیه که یکبار دیگر به اینجانب اعتماد کرده و مسئولیت سنگین خدمت گذاری را بر دوشم گذاشتند تشکر می کنم.

امروز منطقه گرفتار وحشیانه ترین خشونت ها و مخرب ترین سیاست ها قرار گرفته است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، از دولت برای ارائه لایحه بودجه سال 96 در زمان قانونی با وجود تمامی مشکلات و فضاهای موجود به مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه امروزه خشونت در منطقه خاورمیانه حیرت آور است،افزود: این منطقه گرفتار وحشیانه ترین خشونت ها و مخرب ترین سیاست ها قرار گرفته است که این موضوع از بی لیاقتی و بی تدبیری بسیاری از حکام دست نشانده و بی لیاقت کشورهای منطقه است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با یادآوری تمدید قانون داماتو،گفت:اخیرا کنگره آمریکا را ملاحظه می کنیم که درکمال جهالت با حرکتهای کودکانه و ابلهانه،به دور از واقعیت ها و برخلاف تعهدات خودشان تمدید تحریم کشور بزرگ ایران را در دستورکار قرار داده و با عمق کینه و دشمنی سنای آمریکا و حتی بدون یک رای مخالف آن را تصویب می کند.

قربانی ادامه داد:بنده به عنوان یک عضو پارلمان ایران اسلامی به کنگره و سنای آمریکا اعلام می کنم؛این دشمنی شما هیچ خللی در اراده ملت بزرگ ایران که با عزمی راسخ در جهت پیمودن راه صحیح مادی و معنوی کشور است،بوجود نمی آورد.

هرگونه نقض برجام از سوی آمریکا را با قاطعیت پاسخ می دهیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی،افزود: در این جا با قاطعیت به نظام سلطه آمریکا اعلام می کنم؛ ملت ایران به شما بی اعتماد است و این بی اعتمادی ناشی از عقلانیت است و با شفافیت اعلام می کنم همانگونه که به تعهدات خود در برجام متعهد هستیم هرگونه نقض برجام از سوی آمریکا را با قاطعیت پاسخ می دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،با تشکر از حضور بی بدیل مردم در راهپیمایی با شکوه اربعین با بیان اینکه راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین یک پدیده عظیم تاریخی الهی بود، یادآور شد: این پدیده ثابت کرد این راه عشق همراه با بصیرت است در همین راستا از تمامی کسانی که در ایجاد امنیت برای زائرین همت گماشتند تشکر می کنم.

وی افزود:  از مجلس شورای اسلامی و همچنین همکاران محترم به جهت ارائه طرح تغییر قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر تشکر می کنم؛معتقد هستم در این رابطه قانون باید جامع،مانع و کامل باشد؛زیرا بعد از گذشت 37 از انقلاب علیرغم تمامی تلاش ها و وجود قانون نتوانستیم در این رابطه به چشم انداز مناسب دست یابیم و این به معنای توقف مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیست ؛بلکه نیاز است قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح و تغییر یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه 93 درصد اعدام ها در کشور در ارتباط با مواد مخدر است، تصریح کرد: سالانه بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه مواد مخدر می شود؛ امروزه برای توجه به تولید، ایجاد اشتغال،برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده، از بین بردن اجناس قاچاق و مدیریت مرزها را باید در دستور کار قرار داد.

قربانی افزود: اعلام وجود 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور فاجعه است؛ در حالی که باور داریم قاچاق بیش از 25میلیارد دلار وارد کشور می شود باید اراده ای قوی در زمینه مبارزه با قاچاق به وجود آید؛ بیان رهبری مبنی بر آتش زدن جنس قاچاق جلوی چشم مردم به معنای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان است؛ باید 800 هزار میلیارد تومان پولی که در دست مردم است به سمت تولید هدایت کرد؛ و در جامعه ای که بسیاری به نان شب محتاج اند و جوانان تحصیل کرده چشمشان به جیب پدر یارانه بگیرشان دوخته است باید اشرافی گری در بین متولیان محو شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتظار جدی از دولت برای تعیین تکلیف حقوق های نجومی وجود دارد، افزود: این انتظار از مجلس نیز وجود دارد که هنوز نتوانسته ایم کاری انجام دهیم به همین سبب لازم است از آحاد مردم عذرخواهی کنیم.

قربانی از دولت،‌ بانک مرکزی و وزیر اقتصاد خواستار سر و سامان دادن سود بانکی سود دیرکرد بر جریمه ها شد و گفت: امروز این روند کمر تولید را شکسته است ؛ آن هم در شرایطی که مراجع عظام همگی دریافت جریمه و دیرکرد را خلاف شرع می دانند. حال سوال این است که آیا با این روند می توان نام بانکداری اسلامی را بر بانک هایمان نهاد؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امروزه به لطف حق و توجه دولت گیلان دارای فضای آرامی است هر چند بسیاری از کسانی که دغدغه ای برای گیلان ندارند این فضا را نمی تابند؛ استوانه های گیلان مردم ولایتمدار، نخبگان، جوانان، علما، میرازکوچک خان و بهجت ها هستند.

وی ادامه داد: هر چند بسیاری از گروه ها به دنبال آن بودند از حرکت جهادی میرزا کوچک خان سهم خواهی کنند،اما برکسی پوشیده نیست که منشا حرکتی میرزا صددرصد دینی و اعتقادی بوده و به قول مقام معظم رهبری میرزاکوچک خان یک واقعیت مینیاتوری از نظام جمهوری اسلامی وجمهوری اسلامی را درگیلان به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس جمهور، گفت: سهم گیلان با وجود تمامی مشکلات از ماده 10 و 12 متاسفانه در بین استان های کشور کمترین است؛ امیدواریم با توجه به قول حضرت عالی راه اندازی راه آهن گیلان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

قربانی به معضل زباله در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: زباله در سراوان که پیشانی گیلان به شمار می رود به یک فضای نامطلوب تبدیل شده و  می رود که رودخانه، جنگل، منابع طبیعی، تالاب و دریای گیلان را با بحران مواجه کند؛ عاجزانه استدعا داریم به این معضل به عنوان یک پروژه ملی نگریسته و  آن را در دستور کار دولت قرار دهید.

مگر می شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و بر روی میز مسئولان کشور چای خارجی باشد

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محوریت توسعه گیلان کشاورزی است،تصریح کرد: گیلان دارای محصولاتی همچون برنج، زیتون چای و بادام زمینی است؛ مگر می شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و بر روی میز مسئولان کشور چای خارجی باشد آن هم از نوع قاچاق که متاسفانه 90 درصد چای وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،افزود:در زمینه تولید برنج باور داریم با تدبیر می توان به خودکفایی برسیم؛امروزه بزرگترین مشکل در زمینه برنج واردات بی رویه و قاچاق است به طوری که در یک روز از یک معبر 700 تن برنج وارد کشور می‌شود، ولی ما می توانیم با برنامه ریزی به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد:بهترین روش جلوگیری از واردات برنج قاچاق حذف مجوزهای ملوانی،تعرفه درست واقعی،حذف ارز یارانه ای است که متاسفانه وزارت جهادکشاورزی از این رویه به دور است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:در زمینه سیاست درست جذب ناظرین وزارت جهاد کشاورزی بهتر است با تدبیر در اصلاح کشاورزی سنتی گام بردارد.

قربانی با تشکر ازمصوبات سفر دولت مبنی بر تجهیز 50 هزار هکتار از مزارع کشاورزی، گفت: انتظار می رود تجهیز باغات بادام زمینی در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی،یادآور شد: برای ساختمان زیبای شما میلیاردها تومان هزینه می شود،اما حاضر نیستید صد میلیون تومان برای ساختمان جهادکشاورزی در شهرستان های آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر هزینه کنید تا لااقل پرنسل و کارمندان شما با کمترین بارندگی در گل و لای نمانند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، گفت: با توجه به اینکه مصرف برق را غیرقانونی افزایش داده اید آیا نباید کشاورز زحمتکش از نعمت برق برخوردار باشد؟متاسفانه شبکه برق آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر علیرغم تمامی تلاش های انجام شده فرسوده است؛استدعا دارم تمهیدات لازم را اتخاذ نمایید.خانه ملت