رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساختمان ساعت شهرداری رشت در تمام دنیا به عنوان نماد این شهر شناخته شده است و باید برای حفظ این بنای تاریخی با همراهی میراث فرهنگی تلاش کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در جلسه هم اندیشی و ساماندهی پیاده راه فرهنگی رشت که با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهرداری در ساختمان شهرداری منطقه دو برگزار شد با اشاره به اینکه ساختمان ساعت شهرداری در تمام دنیا به نام رشت شناخته شده است اظهار کرد: از این ساختمان در زمان روز و شب دو چهره متفاوت مشاهده می‌شود که متاسفانه چهره روز از این ساختمان بسیار نامناسب و نیازمند اصلاح و مرمت است.

وی با بیان اینکه در ساعت شب به واسطه نورپردازی‌های تقریبا ناقصی که در اطراف ساختمان ساعت شهرداری انجام شده است منظر بهتری در دید عموم قرار دارد تصریح کرد: متاسفانه در روز وضعیت نمای این ساختمان اصلا مناسب نیست و باید با انجام رنگ‌آمیزی‌ها و سایر اقدامات، این مشکل برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به نامناسب بودن وضعیت روشنایی پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت: از ابتدای ایجاد پیاده راه فرهنگی رشت وضعیت روشنایی در این محدوده به خوبی تعبیه نشد و علیرغم اصلاحات و پروژکتورهایی که نصب شد باز هم این مشکل برطرف نشد ه است.

کارگرنیا با بیان اینکه در پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند ارتفاع نور بالا هستیم افزود: زمانی که تیرهای برق در پیاده راه نصب شد قرار بود گیاهانی در پای این تیرها کاشته شده تا تیرهای فلزی پوشش گیاهی داده شوند، اما پس از آن بنا به دلایلی این اقدام مشاهده نشد و تیرهای برق در نهایت با رنگ سبز پوشش داده شد.

وی با اشاره به درختان نخل سر به فلک کشیده در پیاده راه فرهنگی رشت بیان کرد: وقتی ساختمان شهرداری رشت به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود، باید اقلیم مناسب رشت نیز در پیاده راه به نمایش گذاشته شود اما وجود نخل‌های سر به فلک کشیده هیچ تناسبی با اقلیم این شهر ندارد و به واسطه ارتفاع بسیار بلند این درختان، منظر خوبی در این قسمت از شهر مشاهده نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به حضور دستفروشان در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت، دستفروشان تا حدودی ساماندهی شده بودند و اجازه بساط پهن کردن در مقابل ساختمان ساعت را نداشتند اما در شرایط فعلی شاهد حضور گسترده انان در تمام نقاط خیابان اعلم الهدی هستیم.

کارگرنیا با تاکید به اینکه ساماندهی دستفروشان از ماموریت‌های اصلی شهرداری است تصریح کرد: باید اجرائیات شهرداری رشت با حضور ماموران نیروی انتظامی مجددا راه اندازی شود و وقتی در چنین مباحثی حضور مامور نیروی انتظامی با پرسنل شهرداری همراه باشد از بروز بسیاری از درگیری‌ها جلوگیری می‌شود و می‌توانیم از این بابت با فرمانده انتظامی گیلان صحبت کنیم.