فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه یک سری زمین‌هایی داریم که دیگر کارکرد نظامی ندارند و در صورت موافقت ستاد کل، می‌توان از آنها برای ساخت مسکن ایثارگران استفاده کرد، گفت: باید جلسه مشترکی برای این موضوع در شهرستان‌ها برگزار شود و کار را به فرماندهان سپاه واگذار کنیم.

به گزارش ندای گیلان، سردار محمد عبدالله پور صبح دوشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان بیان کرد: حدود پنج هزار خانواده ایثارگر گیلانی در تهیه زمین برای ساخت مسکن مشکل دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اکثر این خانواده‌ها دِینی بر گردن سپاه دارند و انصاف نیست که هم اکنون در این حوزه آنها را تنها بگذاریم، افزود: ما مسئولیت اساسی داریم تا مشکل جانبازان و ایثارگران را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک سری زمین‌هایی داریم که دیگر کارکرد نظامی ندارند و در صورت موافقت ستاد کل، می‌توان از آنها برای ساخت مسکن ایثارگران استفاده کرد، گفت: باید جلسه مشترکی برای این موضوع در شهرستان‌ها برگزار شود و کار را به فرماندهان سپاه واگذار کنیم.

سردار عبدالله پور با اعلام آمادگی سپاه استان جهت اجرایی کردن تفاهم نامه مسکن ایثارگران تا پایان دولت فعلی، تصریح کرد: انصاف نیست که نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران تعلل داشته باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شناسایی زمین برای اجرای این تفاهم نامه، عنوان کرد: با هماهنگی صنعت و معدن و دادگستری استان، برای زمین‌هایی که آماده نیست معادن شن تهیه کنیم و ماشین آلات خود را به کار گیریم و زیرساخت‌های اولیه مثل جاده را به شکل ضربتی آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تهیه مسکن برای ایثارگران در مدت تعیین شده نیازمند نگاه جهادی است نه اداری، افزود: در شهرها زمین هست و می‌توانیم متر به متر را پیدا کنیم و هماهنگی جهت تغییر کاربری‌ها نیز در دست فرمانداران است.