همزمان با انتشار خبر شهادت اسیر فلسطینی پس از 86 روز اعتصاب غذا، چندین راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و مقاومت اعلام کرد که این جنایت را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

به گزارش ندای گیلان،شهادت «خضر عدنان» اسیر فلسطینی که امروز پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا جانش را از دست داد، با واکنش شدید گروه‌های مقاومت فلسطین همراه شد.

خضر عدنان (۴۴ ساله) از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود به دست اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد و بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده شده بود. وی از هفته پیش در پی وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

شلیک راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین

امروز پس از انتشار خبر شهادت این اسیر فلسطینی، منابع رسانه‌ای از شلیک سه فروند راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نوار غزه خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد و گزارش‌های خبر شلیک سه فروند راکت به سوی این شهرک‌ها را تایید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این راکت‌ها موجب فعال شدن گنبد آهنین نشده است.

لغو مانور نظامی صهیونیست‌ها در نزدیکی نوار غزه

اما پس از آن، رسانه‌های صهیونیستی از لغو مانور نظامی اشغالگران که قرار بود صبح امروز در نزدیکی نوار غزه برگزار شود،خبر دادند و اعلام کردند که این برنامه به دلیل هراس از واکنش مقاومت فلسطین به شهادت خضر عدنان لغو شده است و ارتش خود را برای احتمال تشدید تنش در نوار غزه، آماده می‌کند.

درگیری اسرای فلسطینی با زندانبانان عوفر

در پی اعلام خبر شهادت خضر عدنان، زندان عوفر شاهد تنش و درگیری میان اسرای فلسطینی و زندانبابان صهیونیست شد و این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک اسیر فلسطینی اقدام به ریختن روغن داغ بر روی یک افسر نظامی صهیونیست کرد.

جنبش جهاد اسلامی: مقاومت با قاطعیت ادامه می‌یابد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پی شهادت این اسیر فلسطینی اعلام کرد: «خضر عدنان، اسیر آزاده و قهرمان فلسطینی در جنایتی که دشمن در مقابل چشم جهانیان مرتبک شد، به درجه شهادت نائل آمد. دشمنی که با بی عدالتی و تروریسم موافق است و بر روی آن سرپوش می‌گذارد.

این جنبش در بیانیه‌‌ی خود اعلام کرد: «شهادت خضر عدنان به عنوان یک رهبر [مقاومت]، مکتبی برای نسل‌های مردان شجاع خواهد بود و ما تا زمانی که فلسطین در اشغال است، راه جهاد و مقاومت را ترک نخواهیم کرد».

جهاد اسلامی تاکید کرد: «این شیخ مبارز هیچ‌گاه از زیر بار مسئولیتش در حمایت از حق و دفاع از مردمش فرار نکرد و لحظات عمر خود را در راه دفاع از مقدساتش گذراند. ما همواره مبارزه کرده‌ایم و می‌کنیم و این مبارزه متوقف نخواهد شد و دشمن جنایتکار بار دیگر متوجه خواهد شد که جنایات او بی پاسخ نخواهد ماند. مقاومت با تمام قدرت، قاطعیت و استواری ادامه خواهد یافت».

جنبش مجاهدین: دشمن اشغالگر مسئول تبعات شهادت خضر عدنان است

جنبش فلسطینی «المجاهدین» دیگر گروه مقاومتی نیز اعلام کرد: «دشمن صهیونیستی مسئول این جنایت در حق خضر عدنان است و باید مسئولیت کلیه تبعات مترتب بر این جنایت را بپذیرد».

حماس: نمی‌توان بدون پاسخی مشابه از جنایت ترور خضر عدنان گذشت

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز اعلام کرد: «این جنایت یک اعدام خونسردانه است که توسط سازمان زندانهای [رژیم صهیونیستی] علیه اسیر شهید خضر عدنان انجام شده است. مردم فلسطین به ما نشان‌داده‌اند که نمی‌توان از این جنایت بدون پاسخی مشابه گذشت»./فارس