معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تالش گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مسجد اهل سنت فارقی بخش اسالم این شهرستان، در صورت عادی بودن وضعیت شیوع کرونا، با شرکت اهالی مومن و نمازگزار برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تالش گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مسجد اهل سنت فارقی بخش اسالم این شهرستان، در صورت عادی بودن وضعیت شیوع کرونا، با شرکت اهالی مومن و نمازگزار برگزار خواهد شد.

علی درمانی روز چهارشنبه  اظهار کرد: در بخش اسالم تالش هر هفته بیش از ۱۰ مسجد شاهد برگزاری نماز جمعه است و یکی از آن مساجد به اهل تشیع و بقیه به برادران و خواهران اهل سنت اختصاص دارد.

وی افزود: مسجد اهل سنت فارقی اسالم نیز از دیرباز شاهد حضور پر شور مسلمانان در نمازهای جمعه و جماعت بوده و به دلیل استقبال مومنان، همواره از معنویت و صفای خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: مطابق اظهار نظر امام جماعت مسجد فارقی به اداره اوقاف و امور خیریه تالش، نماز جمعه هفته گذشته در این مسجد به دلیل احتیاط نسبت به شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است.

معاون فرماندار تالش گفت: به تازگی جلسه ای با امام جماعت و هیات امنای مسجد یاد شده برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد در صورت مساعد بودن شرایط شیوع کرونا، نماز جمعه در این مسجد برگزار شود.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی تعطیلی موقت مسجد فارقی بخش اسالم تالش را ناشی از اختلاف نظر احتمالی اعضای هیات امنا اعلام کرده بودند.