معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز واکسیناسیون زنان باردار به عنوان یکی از گروه های خطر در استان، گفت: تزریق دُز اول گروه های سنی جدید از شنبه هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان گیلان، اظهار کرد: ۳۶ هزار دُز واکسن جدید وارد استان گیلان شده است.

وی به تعیین ۲۰ مرکز واکسیناسیون در شهر رشت اشاره و بیان کرد: واکسیناسیون دُز دوم گروه‌های سنی اعلام شده در این مراکز انجام شده و روزانه ۱۵ هزار نفر در این مراکز علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه در طی سه روز آینده با تسریع روند واکسیناسیون کسی برای دریافت دُز دوم خود منتظر نخواهد بود، ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده نیز تزریق دُز اول با سایر گروه‌های سنی آغاز می‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه زنان باردار یکی از گروه‌های پر خطر محسوب می‌شوند، اضافه کرد: در روزهای اخیر واکسیناسیون این گروه در سطح کشور آغاز شده و در استان گیلان نیز در هر شهرستان یک مکان مجزا برای واکسیناسیون این افراد پیش بینی شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ادامه داد: زنان باردار می‌توانند با تلفن ۴۰۳۰ تماس و از مراکز واکسیناسیون شهر محل سکونت خود آگاه شوند

وی با بیان اینکه وضعیت گیلان همانند روزها و هفته‌های اخیر قرمز است، گفت: تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بالا است.

معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۳۵۰ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند، اضافه کرد: مجموع بستری‌های کرونایی گیلان به هزار و ۹۵۰ بیمار رسیده است.

وی با بیان اینکه به رغم کاهش اندک بیماران بستری، کرونا همچنان در استان گیلان فعال است، تصریح کرد: روزانه به بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار سرپایی نیز در گیلان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

حیدرزاده با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: در حال حاضر رعایت دستور العمل ها، استفاده از ماسک، عدم تردد در اجتماعات و حضور در دورهمی ها و رعایت فاصله اجتماعی بهترین راهکار مقابله با کرونا است.