رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان گفت: براثر واژگونی یک دستگاه آمبولانس اورژانس گیلان، ۲ پرسنل اورژانس مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،پیمان اسدی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان گفت: عصر امروز -جمعه ۵ شهریور- براثر واژگونی یک دستگاه آمبولانس اورژانس گیلان، ۲ پرسنل اورژانس مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

اسدی در این باره توضیح داد: مقارن ساعت ۱۸:۱۵ امروز آمبولانس اورژانس خمام که در حال انجام ماموریت و اعزام یک مصدوم حادثه ترافیکی (مرد ۴۲ ساله) در محدوده کته سر بخش خمام بود، دچار حادثه شد.

وی افزود: ⁩در این حادثه که به علت سبقت غیر مجاز توسط یک خودرو و احتمال برخورد آن با آمبولانس اتفاق افتاد، راننده آمبولانس به منظور جلوگیری از برخورد با خودرو، آمبولانس را به سمت راست جاده هدایت کرد که منجر به واژگونی آمبولانس شد.

اسدی گفت: در این حادثه ۲ پرسنل اورژانس گیلان مصدوم شدند و بلافاصله دو آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت مصدومین، آن‌ها را به بیمارستان پورسینای رشت منتقل کردند.

وی یادآور شد: یکی از پرسنل اورژانس از ناحیه قفسه سینه، لگن و سر و پرسنل دیگر از ناحیه سر، دست و پا دچار آسیب شدند.

اسدی گفت: ۲ سرنشین آمبولانس نیز (مصدوم و همراه وی) در بخش اورژانس بیمارستان پورسینای رشت بستری و تحت درمان هستند. مصدوم مرد ۴۲ساله موتور سوار بود از ناحیه سر و اندام دچار آسیب شده بود و همراه وی که بر اثر حادثه واژگونی آمبولانس از ناحیه کمر و گردن دچار آسیب شد نیز تحت درمان است.

به رانندگان توصیه می‌شود؛ با دیدن آمبولانس در خیابان و جاده‌ها با احتیاط و دقت بیشتری به رانندگی خود ادامه دهند، با توجه به اینکه آمبولانس در حال انجام ماموریت و انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی تخصصی است، مسیر را باز نگه داشته و از انجام حرکات خطرناک که منجر به وقوع حادثه خواهد شد جدا پرهیز نمایند تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.