تاکنون ۲۰ برند مجوز فعالیت دریافت کردهاند که بقیه واحدها نیز برای جلوگیری از پلمپ ملزم به دریافت مجوز در مهلت تعیین شده هستند.

‌‌‌‌‌ندای گیلان:، ابوالقاسم آقاحسین شیرازی با اشاره شناسایی ۴۰۰ واحد صنفی پوشاک عرضه کننده برندهای خارجی افزود: ۳۰۰ واحد از این تعداد دارای برند تقلبی و غیرمجاز بوده که ۲۰۰ واحد تاکنون پلمپ شده است.
وی با اشاره به دریافت تعهدنامه از واحدهای پلمپ شده برای جمع آوری تابلوهای برند خارجی تصریح کرد: مشخصات ۱۰۰ واحد صنفی از ۴۰۰ واحد شناسایی شده در سامانه مرکز امور اصناف ثبت شده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به فرصت سه ماهه واحد ثبت شده در سامانه مرکز امور اصناف برای دریافت مجوز لازم گفت: تاکنون ۲۰ برند مجوز فعالیت دریافت کردهاند که بقیه واحدها نیز برای جلوگیری از پلمپ ملزم به دریافت مجوز در مهلت تعیین شده هستند.
وی استفاده از حرف لاتین روی پوشاک و تابلوی واحدهای صنفی پوشاک را غیرمجاز دانست و ادامه داد: معضل صنف پوشاک، برندهای خارجی غیرمجاز است که عوام فریبانه با نصب مارک بر روی پوشاک و استفاده از حروف لاتین در تابلوها، از جایگاه برندهای خارجی برای فروش اجناس بهره برداری می کنند.
شیرازی با اشاره به آگاه نبودن برخی تولید کنندگان داخلی از مفاهیم کلمات لاتین چاپ شده بر روی پوشاک افزود: همه واحدهای صنفی موظف به رعایت ضوابط ویترین ،عرضه کالا و نحوه پوشش فروشندگان هستند.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت : بازرسان اتحادیه پوشاک با عرضه هر گونه کالایی که مروج فرهنگ غرب باشد ، برخورد قانونی میکنند.