استاندار گیلان با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای حمایت از صنایع، گفت: هیچگونه حمایتی را از چوکا دریغ نمی‌کنیم.

ندای گیلان: محمدعلی نجفی عصر روز گذشته در حاشیه بازدید از صنایع چوب ایران( چوکا)، با انتقاد از عدم مشورت با مدیران استان برای انتخاب مدیرعامل این کارخانه، اظهار کرد: با این وجود پشتیبان چوکا بوده‌ایم و بعد از این هم از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنیم.
وی عنوان کرد: دولتمردان دولت تدبیر بیشترین وقت خود را به تلاش برای رفع معضل بیکاری اختصاص می‌دهند و ما در تلاش هستیم تا چوکا مجددا احیاء شود.
نجفی با بیان اینکه به زحمت توانستیم رقم بالای بیکاری در استان را کاهش دهیم، افزود: آمارهای رسمی تاییدکننده این اتفاق است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان با عدم اشتغال فارغ‌التحصیلان روبرو هستیم و از این‌رو اشتغال همچنان از اولویت‌های اصلی ما خواهد بود.
در ادامه مدیرعامل شرکت چوکا نیز گفت: در حال حاضر این کارخانه که از سال 1357 مشغول فعالیت است، 42 میلیارد تومان بدهی بابت آب، برق، گاز و طلبکاران دارد.
وی عدم فروش مناسب کاغذهای تولیدی را از جمله مشکلات این واحد صنعتی اعلام کرد و بیان کرد: خط تولید تخته چند لایه چوکا پس از 12 سال توقف راه‌اندازی شد اما اکنون به دلیل فقدان چوب غیر فعال مانده است.
مدیرعامل چوکا به انباشته شدن 20 هزار تن کاغذ در انبارها اشاره کرد و افزود: سال گذشته مجموع تولیدات ما 60 هزار تن بود.
وی خواستار کمک به بازسازی کارخانه چوکا شد و گفت: این امر نیازمند تامین 400 الی 500 میلیارد ریال است./ایلنا