قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ضرورت ایجاد تغییر در نحوی عملکرد اتاق های بازرگانی است که ایجاد این تغییر و تحول از چند جنبه قابل بررسی است.

به گزارش ندای گیلان، هادی تیز هوش امروز  در رشت، تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را نقطه عطفی برای ایجاد تغییر و تحول در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور دانست.

وی افزود: این قانون ماهیت اتاق‌های بازرگانی را دگرگون کرده و جایگاه آنها را به عنوان پارلمان بخش خصوصی تثبیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با بیان اینکه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ضرورت ایجاد تغییر در نحوی عملکرد اتاق‌های بازرگانی است،یادآور شد:این ایجاد تحول و تغییر از چند جنبه قابل بررسی است.

وی نخستین گام تحول مذکور را با توجه به آستانه فرا رسیدن انتخابات اتاق‌های بازرگانی، تقویت و بهبود ترکیب هیئت نمایندگان اتاق‌ها دانست.

تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هر استانی می‌باید ترکیبی از نخبگان اقتصادی آن استان باشد، ادامه داد:به نحوی که بتواند به مانند یک مرکز هماهنگی و فرماندهی، ارتباط مؤثری میان حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی با هدف رشد میزان تولید وتوسعه تجارت خارجی ایجاد کرد.

این مسئول ایجاد هم افزایی و همپوشانی در میان چرخه واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید خارج ازکشور،تولید کالا و خدمات داخل و خارج و صادرات کالا و خدمات به کشورهای هدف را مهم خواند و گفت:هم افزایی مذکور می‌تواند بنگاه‌های تولیدی را به سوی افزایش میزان تولید صادرات محور و با ارزش افزوده بالا هدایت و ترغیب کند.

وی، تقویت پرسنل و کادر اداری و کارشناسی اتاق‌ها را دومین گام قابل بررسی مذکور اعلام کرد.

تیزهوش تابان با بیان اینکه تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار وظایف سنگینی بر دوش اتاق‌های بازرگانی گذاشته است،خاطر نشان کرد: موفقیت دراین امراز یک سو نیازمند تقویت سطح دانش پرسنل اتاق بوده و از طرفی نیاز به بهره­مندی از مشاوران در حوزه‌های مختلف اقتصادی را دو چندان می کند.

وی افزود:بر طبق این قانون نخست باید بتوانیم خدماتی درشان نام پارلمان بخش خصوصی ارائه کرده و در گام بعدی با بهره­مندی از نقطه نظرهای مشاوران و نخبگان اقتصادی جذب شده،نقشه راه مناسبی را برای چشم اندازهای اقتصادی ترسیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن گیلان به نقش اساسی تشکل های اقتصادی و ارتباط مستمر و هدفمند میان اتاق و تشکل ها اشاره کردو اذعان داشت: اکنون زمان آن فرا رسیده که تشکل های اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی،رشد یافته و اتاق های بازرگانی را در بهبود محیط کسب و کار کشور یاری دهند.

به گفته وی، بخش خصوصی برای رفع معضلات موجود باید پیش قدم شده و در خط مقدم قرار گیرند.

تیزهوش تابان،تقویت ارتباط مؤثر اعضای اتحادیه های تولیدی و بازرگانی، تعاونی ها، خانه های صنعت و کشاورزی، سازمان های نظام مهندسی و سایر تشکل های مشابه را در راستای شناسایی مشکلات و موانع موجود در زمینه های مختلف مهم خواند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد با برگزاری جلسه های کارشناسی باید راهکارهای رفع موانع موجود را بررسی و خروجی آن را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند.

این مسئول بیان کرد: کیفیت و ترکیب شورای گفت وگو می تواند در جهت رفع موانع موجود گام عملی برداشته و مصوبه های آن نیز لازم به اجرا است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن گیلان ادامه داد:اگر نمایندگان بخش خصوصی با جدیت وارد عرصه رفع موانع و معضلات مربوطه شوند، اثربخشی جلسه های شورای گفت وگو به حد مطلوب خود خواهد رسید و سرعت تغییر و تحول اقتصادی نیز چشمگیر می‌شود.