سرویس فناوری ندای گیلان: اگر چه پیش از این اطلاعاتی در رابطه با تولید نکسوس توسط هواوی منتشر شده بود اما این اولین باری است که این دو شرکت بر روی یک پروژه بسیار پیچیده‌تر در حال کار هستند.

به گزارش سرویس فناوری ندای گیلان، گوگل و هواوی در آخر سال شرکای نزدیکی خواهند شد. اگر چه پیش از این اطلاعاتی در رابطه با تولید نکسوس توسط هواوی منتشر شده بود اما این اولین باری است که این دو شرکت بر روی یک پروژه بسیار پیچیده‌تر در حال کار هستند. در طول چند ماه گذشته، به طور مرتب شایعاتی در این رابطه منتشر می‌شد. در ماه فوریه، شایعاتی در رابطه با رونمایی دو گوشی نکسوس در طی این سال به گوش می‌رسید که یکی از آنها توسط هواوی و دیگری توسط ال‌جی عرضه خواهند شد، از آن زمان تاکنون وجود نکسوس ساخت هواوی فقط توسط یکی از کارمندان هواوی تایید شده است ولی جزئیات بیشتری در این رابطه به اشتراک گذاشته نشده است.

بر اساس گزارش جدید، گوگل به هواوی کمک خواهد کرد تا در بازار گوشی‌های هوشمند غربی مانند ایالات متحده اعتبار بیشتری کسب کند زیرا در حال حاضر هواوی در این بازارها شناخته شده نیست. بنابراین این گوشی نکسوس، هواوی را از این مخمصه نجات خواهد داد. از سوی دیگر هواوی نیز به گوگل کمک خواهد کرد تا یک اپلیکیشن استور اندرویدی در چین به راه بیاندازد.
به یاد داشته باشید که برخی از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل‌پلی در چین وجود ندارند زیرا این غول موتور جستجو به دلیل مقررات دولت چین در این کشور در دسترس نیست. به دلیل عدم وجود فروشگاه رسمی اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین، اکثر کاربران اندرویدی در چین که بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان هست، برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های شخص ثالث مانند Qihoo 360، Baidu، Tencent Holdings و Wandoujia تهیه می‌کنند. به احتمال زیاد گوگل به سودی که از فروشگاه اپلیکیشن در چین به دست می‌آورد امیدوار است با اینکه جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد.