رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز بیش از دویست هزار نفر از گیلانیان واکسن نزده‌اند، گفت: همه مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون فعال شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان سالاری در نشست اجرای صحیح‌تر واکسیناسیون کرونا گیلان در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، اظهار کرد: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، سه شهرستان در وضعیت آبی و شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان، گفت: ۸۹ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲سال در استان، نوبت اول و ۷۱ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت واکسن نزده استان نیز گفت: حدود ۲۳۴ هزار نفر در گیلان هنوز به دلایلی واکسن نزده اند.

سالاری با تصریح بر اینکه مراکز تجمیعی در شهرستان‌ها باید کاهش و جمعیت متقاضی واکسن به سمت خانه‌های بهداشت گسیل شوند، گفت: واکسن مورد نیاز مراکز جامع سلامت شهری و روستایی باید به اندازه کافی فراهم و جهت جبران کمبود نیرو نیز از ظرفیت دانشجویان و داوطلبان در این بخش‌ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت ثبت اطلاعات دریافت کنندگان واکسن، یکپارچه‌سازی اطلاعات آن‌ها در سامانه‌ها و همچنین کاهش مغایرت‌های واکسن‌های تزریقی با ثبت نشده نیز تاکید کرد.