مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: پل سیبلی بر اثر سیلاب کاملا تخریب شده و قابلیت بازسازی ندارد و لذا مقدمات ساخت پل جدید را فراهم کردیم که جایگزین می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، غلامعلی نیک‌فهم با اشاره به تخریب یک دستگاه پل در شهرستان آستارا به دنبال وقوع سیلاب، اظهار کرد: محور آستارا – تالش چهار بانده بوده که با همکاری پلیس راه یکی از لاین ها(رفت) را مسدود کردیم و لاین مخالف به صورت دو طرفه زیر بار ترافیک رفته است.

وی با بیان این که هم اکنون تردد روان در محور آستارا – تالش جریان دارد، افزود: پل سیبلی کاملا تخریب شده و قابلیت بازسازی ندارد و لذا مقدمات ساخت پل جدید را فراهم کردیم که جایگزین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هزینه ساخت پل جدید را حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و متذکر شد: در حال حاضر همه محورهای اصلی و فرعی باز بوده و هیچ‌گونه انسدادی نداریم.

نیک‌فهم از آب‌شستگی برخی از محورهای روستایی خبر داد و گفت: به دنبال بارش باران در محورهای روستایی کوهستانی با ورود گل و لای به جاده مواجه هستیم؛ البته بارندگی روز گذشته در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته و لذا آب‌شستگی محورهای خاکی بیش از پیش بوده است، اما جاده ای مسدود نشده است.

وی در پایان از حضور ۴۰ نیروی راهدار در منطقه برای پاکسازی محورها و روان‌سازی جریان تردد خودروها خبر داد و افزود: نسبت به اعزام ناوگان و تجهیزات راهداری مورد نیاز از مرکز استان به شهرستان آستارا اقدام شده است.