استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه همگان به مقوله سلامت، ارتقاء سلامت جامعه را نیازمند همراهی مردم و شهروندان دانست

به گزارش ندای  گیلان،محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری گیلان افزود: همه ما در مقابل سلامت خود مسئول هستیم و از مواردی که سلامتی ما را به خطر می اندازد، بایستی پیشگیری کنیم.
وی با انتقاد از تغذیه نادرست در استفاده از برخی غذاهای ارزشمند از جمله ماهی در استان گیلان اظهار کرد: مصرف ماهی به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند و مفید برای بدن به صورت سرخ کرده، شیوه تغذیه ای درستی نیست.
نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: مردم بایستی در استفاده از مواد غذایی ، ارزش تغذیه ای آن را حفظ کنند که توجه به این مهم، نقش موثری در سلامتی آنان در نتیجه ارتقاء سلامت در جامعه دارد.
استاندار گیلان بیان داشت: اینکه در یونسکو انواع غذاها را ثبت کرده ایم، کافی نیست و بایستی در چگونگی پخت این غذاها که سلامتی انسان را به خطر نیندازد، الگو ارائه دهیم.
وی در ادامه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه در استفاده از کودشیمیایی و سموم دفع آفات نیز اسراف می کنیم، خاطر نشان کرد: همه این ها می تواند سلامت انسان ها را به خطر بیندازد.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای ارتقاء سلامت در جامعه تصریح کرد: رسانه ها با کار حرفه ای و به صورت ارائه مطالب آموزشی به صورت کارشناسی، می توانند در هدایت مردم و در نتیجه ارتقاء سلامت جامعه موثر باشند.
نجفی در ادامه با اشاره به توجه جدی دولت به سلامت یادآور شد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در جامعه و بیمه همگانی سلامت، نشان از توجه جدی دولت به مقوله سلامت و انجام اقدامات مهم و ارزشمند در این زمینه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، عدم استفاده از کلاه ایمنی و نبود روشنایی معابر را از آسیب ها در تصادفات عنوان و اظهار کرد: موتورسواران بایستی در استفاده از کلاه ایمنی، جدی باشند و حوزه راه و شهرداران نیز بایستی در بخش روشنایی معابر اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار گیلان ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان یادآور شد: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، یکی از کارگروه های زیر مجموعه شورای برنامه ریزی استان به شمار می رود که بخشی از آن مربوط به اجرایی کردن تصمیمات شورای سلامت و امنیت غذایی است.