ما باید بتوانیم از طریق تأسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی در سایه پژوهش خود را به درآمد خارج از شهریه مطابق بودجه پیش بینی شده در سال جدید برسانیم .

ندای گیلان: نشست صمیمانه رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با رئیس و اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی، در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی واحد رشت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به نامگذاری سال 1394 توسط مقام معظم رهبری، گفت: همدلي و همزباني ميان مردم و مسئولان از الزامات اساسي مملکت داري و پيشبرد امور کشور است و در شرايطي که با فشارها و تحريم هاي بين المللي روبرو هستيم و ضرورت توجه به ظرفيت‌ها و پتانسیل هاي درون دانشگاهی بيش از پيش خود را نشان داده است.
وی، پیش بینی 16% درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان را در بودجه سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی مهم دانست و افزود: ما باید بتوانیم از طریق تأسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی در سایه پژوهش خود را به درآمد خارج از شهریه مطابق بودجه پیش بینی شده در سال جدید برسانیم .
دکتر امیرتیموری، ادامه داد: در بخش کشاورزی از پتانسیل های نهفته در دانشگاهها استفاده نشده و باید نیازمندیهای این حوزه توسط دانشگاهها با ارائه راهکارهای جدید تخصصی برطرف گردد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دارای ظرفیت های بسیار زیادی است و در آینده برای رشته های جدید در صنایع کشاورزی و تبدیلی می توان براساس این ظرفیت ها برنامه ریزی کرد و باید این زنجیره و ارتباط منسجمی بین بخش کشاورزی و دانشگاه برقرار گردد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تأکید بر ارائه طرح های درآمد زا توسط اعضای هیأت علمی، اذعان داشت: استان گیلان، بدلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن ظرفیت های لازم جهت تولید محصولات استراتژیک و مهم اقتصادی مانند چای، برنج ، زیتون ، ابریشم و مانند آن بوده که اعضای هیأت علمی گروههای مختلف رشته های کشاورزی، می توانند این فرصت را تبدیل به ثروت کرده و با تأسیس شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی درآمد زا با استفاده از امکانات پژوهشی واحد ها مانند تأسیس پژوهشکده گل و گیاه به تولید گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای، صنایع تبدیلی و محصولات دامی در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.
لازم به ذکر است در ابتدای جلسه، دکتر محمد نقی صفرزاده، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارش مبسوطی از روند فعالیت های این دانشکده را ارائه کرد.
در ادامه هر یک از اعضای هیأت علمی گروههای مختلف کشاورزی حاضر در سالن نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.