همایش بزرگ ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان آستانه‌اشرفیه با سخنرانی رضا صالح جلالی از چهره های شاخص اصلاح طلب گیلان و شرکت صدها تن از اصلاح طلبان و اقشار مردم برگزار شد

سیما محمودی-خبرآزاد:

همایش بزرگ ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان آستانه‌اشرفیه با سخنرانی رضا صالح جلالی از چهره های شاخص اصلاح طلب گیلان و شرکت صدها تن از اصلاح طلبان و اقشار مردم برگزار شد.
رضا صالح جلالی نماینده دوره ی ششم مجلس ، رئیس شورای مرکزی شوراهای مشورتی استان ، در این همایش که در سالن اجتماعات دکتر محمد معین بر گزار تصریح کرد: من امروز به دنبال اثبات امری نیستم و به دنبال دیدگاهی هستم که حاصل تجربه بیش از ۴۰ سال کار سیاسی من است بیان داشت : اصراری به پذیرش استدلال‌هایم ندارم و در شرایطی هستم که طرح این بحث‌ها برام سخت است ولی امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای است که باید این‌طور صحبت کنم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا وقتی در این رقابت حضور نداریم و ما را بازی نگرفتند چرا بایددر انتخابات حاضر شویم ، گفت :چون عدم حضور در بازی انتخابات باعث چیره شدن و قدرتمندتر شدن رقیب و سرکوب جریان اپوزسیون می‌شود.
رئیس شورای مرکزی شوراهای مشورتی استان گیلان ، با یادآوری انتخابات شورای شهر اسلامی دوم در تهران آن از انتخابات آزاد برگزارشده در کشور خواند و گفـت: در آن زمان اصلاح‌طلبان و دوستانشان به دلیل ضعف عملکردی در انتخابات حضور پیدا نکردند ولی رقیب با توجه به باور شرعی خود به‌صورت کامل درصحنه حضور پیدا کرد و شورایی انتخاب شد که شهردار منتخب اش ،هشت سال رئیس‌جمهور این مملکت شد و بر سرنوشت مملکت آن آمد که در طول دو قرن گذشته چنین فساد و فرو پاشی اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی به خود ندیده بود.

رضا صالح جلالی به اتفاقات انتخابات سال ۱۳۸۴ ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: علی‌رغم داشتن کاندیدای متعدد اگر دکتر معین برنمی‌گشت واز ۴ میلیون رای رای اش ، تنها یک میلیون به حساب آقای کروبی می رفت ، در دور دوم آقایان کروبی و هاشمی رقابت می کردند وهرکدام رئیس جمهور می شدند ، امروز سرنوشت ایران این‌گونه نبود.
نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی بیان کرد : هیچ حزبی برای فلسفه و ایدئولوژی تاسیس نمی شود ، بلکه تاسیس می شود تا با رفتار حزبی، به قدرت حاکمیت برای پیشبرد اهداف دست یابد و بتواند پاسخگوی انتظارات جامعه باشد.
وی تاکید کرد : اینکه حیات سیاسی یک حزب و اندیشه به حضور درعرصه فعالیتهای سیاسی از جمله انتخابات وابسته است ، وقتی یک جریان سیاسی به هر دلیلی حذف شود در افکار عمومی فراموش می‌شود و به همین دلیل ما چاره‌ای جز حضور نداریم و عدم حضور به هر عنوان مشکلی از ما حل نمی‌کند.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه جامعه هوشیار و بیدار همیشه امیدی به حیات و استمرار دارد گفت: آنچه امروز در جامعه ما وجود دارد برای ما مطلوب نیست ولی می‌خواهیم در چارچوب قانون و قواعد منطقی جلو رویم.
وی افزود : ما ناقدان شریف و نجیبی هستیم که می‌خواهیم در چارچوب قانون این مملکت نقد و سؤال کنیم
صالح جلالی خاطر نشات کرد : بیش از ۴۰ سال از عمر فعالیت سیاسی بنده می‌گذرد تا به امروز با هیچ عنوان در هیچ دادگاهی حاضر نشده‌ام، نه به عنوان متهم ، نه شاکی و نه حتی شاهد ، و این نشان دهنده روحیه و منش اینجانب در زندگی ست.

این چهره شاخص اصلاح طلبی استان به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و بیان داشت : همه نیروهای ما را گرفتند ، لیکن ما در زمینی که رقیب طراحی کرده بود آن‌ها را شکست دادیم و این خیلی مهم است.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان آستانه‌اشرفیه افزود: بنده جوانی‌ام را برای انقلاب و برای شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی گذاشته‌ام و الآن نیز همین را می‌خواهم و این همان قول امام در نوفل‌لوشاتو بود.
وی ادامه داد :به بهانه تحریم هسته‌ای و مبارزه با امریکا، غرب و اسرائیل در ساختار داخلی کشور شکافی ایجاد شد که هنوز هم نمی‌توان آن را جبران کرد.
صالح جلالی به فرضیه پنجره شکسته اشاره کرد، فرضیه مبنی بر عدم داشتن امنیت در خانه‌ای که پنجره‌اش شکسته است و تصریح نمود : آتش زدن سفارت عربستان یکی از پنجره‌هایی بود که پس از برجام شکست و در حالی اسیدپاشی در اصفهان اتفاق افتاد که هنوز عاملان آن شناسایی نشدند و این در حالی است که ما ادعای نفوذ در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل را داریم.
وی این گونه عملکردها را برنامه ای برای ضربه زدن به دولت فنوان کرد و گفت : مسائلی جز آنچه بیان می شود پشت این حوادث هست.

وی با اشاره به هفت میلیون بیکار تحصیل کرده و یازده میلیون حاشیه نشین ، که شبها گرسنه سر بر بالین می گزارند گفت : آدم گرسنه مانند بمب ساعتی است و اگر جامعه به سمتی برود که نارضایتی بیش از این افزایش یابد ، اینها قابل کنترل و سازمان پذیر نخواهند بود
وی افزود: نهادهایی وجود دارند که بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در دستانشان است،که از همه امکانات بهره مند هستند و به کسی هم پاسخگو نیستند
وی عنوان کرد : ما می‌خواهیم این دولت را حفظ کنیم تا تبدیل به دولت یک‌باره نشود ولی آن‌ها به دنبال مجلسی ضعیف ، دست پرورده و رشوه بگیر هستند که قدرت دفاع از مردم را نداشته باشد.
وی تاکید کرد: علی‌رغم کاهش تورم، کشور دارای رکود بالا است ، بنابر این تنها راه نجات اقتصادی و کاهش رکود سرمایه‌گذاری خارجی است تا مجبور به تولید پول در داخل نشویم و باید فضا را برای سرمایه‌گذاران خارجی امن کرد زیرا کسی در خانه‌ای با پنجره‌های شکسته سرمایه‌گذاری نمی‌کند.
رضا صالح جلالی بیان کرد : ما مجلسی صلح‌طلب و صلح‌دوست و مستقل می‌خواهیم ، ما نمی‌خواهیم مانند عراق و سوریه شویم، برای ملت و دولت ما باید بیکار و فقیر و حاشیه نشین های خودمان اصل باشد و این مقدم بر همه ملت‌هاست و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
وی افزود :ما مجلسی می‌خواهیم که به دنبال تنش‌زدایی باشد نه تنش‌زایی ، اصلی‌ترین راه‌حل مشکل بیکاری ایجاد اشتغال و اصلی‌ترین راه‌حل اشتغال سرمایه‌گذاری و اصلی‌ترین راه‌حل سرمایه‌گذاری تعامل با دنیا و داشتن دو عنصر نیروی انسانی متخصص و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.ندا
وی با اشاره به رد صلاحیت خود در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه آستانه‌اشرفیه، گفت :در خصوص رد صلاحیتها ، جایی نیست که پاسخ گویند و توضیح بدهند !!
یکی به من بگوید مگر چند بار از دیوار مردم بالا رفتم، نگاه به ناموس مردم کردم و یا فساد اقتصادی داشتم؛ جرم من تنها این است که می‌اندیشم و به همین دلیل مجرم هستم ، من هیچ خانه‌ای را آتش نزدم ولی آن‌کسی که از دیوار سفارت بالا می رو و آنجارا آتش میزند نه اینکه رد صلاحیت نمی‌شود بلکه پاداش نیز می‌گیرد و بعد از مدتی موضوع هم به دست فراموشی سپرده می شود .
وی به دوره نمایندگی خود در مجلس ششم اشاره کرد و گفت: ریالی از پول ناحق در زندگی‌ام نیست ، من همواره به خاطر خدا از حق مردم دفاع کرده و کوتاه نیامدم ، فلسفه شکل‌گیری مجلس دفاع از مردم است و مجلس باید نقد را نهادینه کند نه اینکه فقط برجام را نقد کند و آیا نهادهایی که بر ما حاکم‌اند قابل نقد نیستند؟!
وی ادامه داد : اگر کسی بخواهد با حقوق مجلس برای خود تبلیغ کند تبلیغ در این سطح برای او امکان‌پذیر نیست ، بنابر این کسانی که دراین سطح برای تبلیغات هزینه می کنند ، برای جبرانش مجبور به انجام امور غیر قانونی می شوند و درگیر مفاسد اقتصادی می گردند !!
وی تنها راه حل جلوگیری از این انحرافات مالی را کار کرد حزبی دانست و گفت : اگر احزاب برنامه داشته باشند و درطول سالها برنامه هاشان را در اختیار مردم قرار دهند ، دیگر نیازی نیست که اشخاص اینطور برای شناساندن خود هزینه کنند، کار احزاب پس از انتخابات نباید تمام شود بلکه باید منسجم تر ادامه یابد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طرف جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار شد که یاران اصلی و ذخیره در انتخابات ثبت‌نام کنند تا در صورت رد گزینه‌های اصلی از یاران ذخیره استفاده کنیم ولی با رد صلاحیت تمام گزینه‌های اصلی و ذخیره به دنبال گزینه‌هایی رفتیم که به جریان دولت نزدیک‌تر باشند.
صالح جلالی گفت: ما از یک سال پیش وارد عرصه انتخابات شدیم و می‌دانستیم بخشی از نیروهای ما رد صلاحیت می‌شوند، پس از شکل‌گیری شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در کل کشور زمانی که وارد بازی انتخابات شدیم دیدیم که هم بازیکنان اصلی‌مان را زدند و هم بازیکنان ذخیره ولی با تمام این تفاسیر باز هم قرار نیست که ما با انتخابات قهر کنیم.

وی افزود: وقتی دیدیم که تنها اصولگرایان در زمین باقی ماندند، گفتیم اگر شرط ما مبنی بر کمک به دولت بخت‌برگشته که در آسمان یک ستاره هم ندارد را بپذیرید از آن‌ها حمایت می‌کنیم وقتی‌که باآن آقای پادگانی ، تماس گرفتیم به ما گفت که شما از بن دندان ضد دین، ضدانقلاب و ضد ولایت هستید و به طبع نتوانستیم با این گزینه افراطی و ضد دولت به نتیجه برسیم.
وی تصریح کرد ، ما می‌خواهیم این دولت استوار بماند و برجام را به فرجام برساند اظهار کرد: دو نفر شرایط ما را پذیرفتند به همین دلیل از یک مجمع علمی در جهاد دانشگاهی گیلان استفاده کرده و بر اساس نظرسنجی به دکتر قربانی رسیدیم که در نظر سنجی با اختلاف معناداری جلو بود ، بنابراین همه نیروها را برای حمایت از او تجمیع کردیم.
وی با اشاره به اینکه برای بنده منافع ایران مطرح است نه قربانی و صادق و نه سایر کاندیدا افزود: من آدم چموشی هستم که رشوه‌گیری روی من تأثیری ندارد و مهم نیست که این حرف‌ها را از من قبول کنید یا نه !!
همان ۲۵ نفر فرهیخته و فعال اصلاح طلبی که پنجشنبه گذشته در منزل من شاهد بودند که دکتر قربانی همه تعهدات را پذیرفت که به دولت کمک کند و ما هم با این شرایط پذیرفتیم، شهادتشان برایم کافی است.
رضا صالح گفت: ما در انتخابات سال ۱۳۹۲ قهر نکرده و در این دوره نیز قهر نمی‌کنیم ، ما پذیرفتیم که با توجه به شرایط موجود با پای رقیب گل به دروازه‌شان بزنیم و می‌زنیم.
وی گفت :من در چارچوب قانون همه‌چیز را قبول دارم ،من مخالف مجلس مطیع هستم
مجلس باید استقلال داشته باشد ومدافع حقوق ملت باشد.
حکومتی که در میان مردم مشروعیت و محبوبیت دارد می‌ماند و ما می‌مانیم تا اثبات کرده باشیم که اگر ملتی” امید “داشته باشد همواره راهی برای پیروزی هست اگر هم راهی به‌جز قهر کسی دارد بنده خواهم پذیرفت.
وی سخنرانی آتشین و بی سابقه اش را اینگونه به انتها رساند که : پایان این کلام پایان من است ، آنچه جاوید می ماند ملت ایران است

در ضمن در ابتدای این همایش نیز بیانیه ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت مبنی برحمایت از دکتر محمد حسین قربانی قرائت شد.