رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش شدید باران و برف پیش‌بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به سفرهای نوروزی، اظهار کرد: همزمانی سفرهای نوروزی با یکدیگر همچنین ظرفیت محدود شبکه معابر منجر به ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در برخی از ساعات روز و عمده این ترافیک نیمه‌سنگین نیز در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی و زیارتی مشاهده شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش شدید باران و برف پیش‌بینی شده و هموطنانی که قصد سفر را به این استان‌ها دارند، حتماً تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در محورهای استان‌های جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز، وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و خاک و کاهش میدان دید رانندگان پیش‌بینی شده است.

شیرانی درباره وضعیت تصادفات در جاده‌های کشور نیز گفت: بنابر آخرین آمار تا به امروز در تصادفات ایام نوروز، ۲۴۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند (۳۳ نفر در شهرها و ۲۱۴ نفر در جاده‌ها).

این مقام انتظامی از هموطنان خواست با توجه به وضعیت جوی، ضمن رعایت قوانین و مقررات، با احتیاط کامل، سرعت مناسب و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی رانندگی کنند تا شاهد حوادث تلخ رانندگی نباشیم.