بازرس کل استان گیلان با اشاره به ترک فعل‌های مدیران استانی تاکید کرد: بازرسی کل استان اجازه نخواهد داد که با اهمال کاری، هزینه پروژه ها مضاعف و یا چندین برابر شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سجاد ده‌ده‌جانی ضمن تبیین و تشریح نقش و جایگاه سازمان بازرسی در بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور خاطر نشان کرد: در مسیر رفع چالش‌ها و آسیب‌های مهم و اساسی استان گیلان که بعضاً مدت‌های مدیدی است مردم این استان را آزار می‌دهد، به همت، سرعت و در عین حال دقت و پیگیری موثر و به موقع مسئولان استانی نیاز داریم.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های نظارتی، خصوصاً بازرسی استان گیلان به عنوان مهم‌ترین دستگاه نظارتی، جهت برون رفت از مشکلات و چالش‌های موجود استان خاطر نشان کرد: بازرسی در مسیر مقابله با فساد و سوء جریان و انجام تکالیف قانونی خود از همه ظرفیت‌های موجود بهره برده و همیشه به این اصل مهم و راهبردی معتقد است مادامی که دستگاه‌ها بر مدار قانون و در مسیر اجرای تکالیف خود گام بردارند از حمایت جدی و قاطع بازرسی برخوردار هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به ارائه پیشنهادات لازم الاجراء از سوی بازرسی استان و لزوم انجام و اجرای به موقع این پیشنهادات در موعد مقرر یادآور شد: استنکاف از اجرای این پیشنهادات کارشناسی شده و منطبق بر قانون و مقررات، تبعات و عواقب قانونی را برای فرد مستنکف در بر دارد.

ده ده جانی در ادامه با بیان این مطلب که این حجم از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و رها شده در استان زیبنده و شایسته مردم این استان نیست، افزود: بازرسی استان در خصوص برخی کم کاری‌ها و ترک فعل‌های صورت گرفته در این حوزه ورود جدی و قاطعی دارد و اجازه نخواهد داد که با اهمال کاری و غفلت‌های غیر قابل توجیه، هزینه‌های اتمام پروژه‌ها مضاعف و یا چندین برابر شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت نگاه خود کنترلی در دستگاه‌ها و پیشگیری که مقدم بر امر مبارزه است، خاطر نشان کرد: تنظیم و ارسال نامه‌های هشداری که از وظایف مهم سازمان بازرسی تلقی می‌شود، با هدف پیشگیری از وقوع سوء جریان و یا بروز تخلف است.

بازرس کل استان گیلان در ادامه خطاب به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از سردرگمی و معطلی مردم در ادارات بایستی سرلوحه کار همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و بازرسی کل استان گیلان به عنوان اصلی‌ترین نهاد نظارتی استان، ایجاد و تداوم این شرایط سخت را تحت هیچ عنوانی برنمی‌تابد و مضافاً این که مردم و شهروندان عزیز گیلانی نیز به فرزندان خود در این مجموعه نظارتی اعتماد کرده و معضلات و مشکلات مبتلابه خود و شهر و استان خود را به این نهاد نظارتی از طریق سایت اینترنتی سازمان و تلفن گویای ۱۳۶ منتقل کنند.