مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ضروری است هزینه آموزش‌های فوق برنامه نیز به اولیاء دانش آموزان بازگردانده شود،گفت: در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی است و در دیگر مقاطع دیگر نیز امتحان برگزار خواهد شد که سازوکار حضوری یا مجازی بودن آن به اطلاع خواهد رسید.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: همه موسسان موظفند بر اساس قرارداد حقوق معلمان را تا پایان سال تحصیلی بپردازند.

او افزود: همچنین ضروری است هزینه آموزش‌های فوق برنامه نیز به اولیاء دانش آموزان بازگردانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: به علت شیوع کرونا آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی و یا از طریق برنامه‌های صدا و سیما داده است و فقط در مناطقی که زیرساخت‌های دیتا فراهم نباشد، فرآیند آموزش به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جهان آرای با اشاره به عضویت ۴۳ درصد دانش آموزان در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، ۴۵ درصد دانش آموزان ابتدایی، ۴۱ درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه و ۴۶ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شبکه شاد عضو شده اند.

او افزود: آخرین بروز رسانی از این شبکه حاکیست که تاکنون ۹۷ درصد مدارس در همه مقاطع تحصیلی به عضویت این سامانه درآمده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال گفت: در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی است و در دیگر مقاطع دیگر نیز امتحان برگزار خواهد شد که سازوکار حضوری یا مجازی بودن آن به اطلاع خواهد رسید.

جهان آرای افزود: درباره امتحان پایه دوازدهم، قطعا امتحان کتبی به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی با فاصله گذاری مناسب در خرداد برگزار می‌شود و در فاصله ۲۰ روزه بعد از آن، کنکور برگزار خواهد شد.

او با اشاره به در پیش بودن هفته تجلیل از مقام معلم اظهار داشت: امسال مراسم کشوری گرامیداشت مقام معلم به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: همچنین دیدار برخی از معلمان نمونه با استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با برخی از خانواده‌های برگزیده فرهنگی و همچنین دلجویی از خانواده‌های فرهنگیانی که عزیزان خود را درپی بیماری کرونا از دست داده اند، از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گیلان است.