علی فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه هر شهرستان باید اقدام به ثبت یک برند مختص و بومی کند، این روند تا ثبت ملی آن برند پیگیری شود، گفت: به دنبال این هستیم که توزیع اعتبارات را از حالت سنتی خارج کنیم و به سمت برنامه محور بودن حوزه‌های اجتماعی سوق دهیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح‌اللهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان سه‌شنبه ۲۹ در جلسه با معاونین برنامه‌ریزی فرمانداری‌های استان با اشاره به اهمیت حوزه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه اجتماعی باید بتوانیم کارهای اثرگذار و ماندگار را در سطح شهرستان و استان انجام دهیم و به رسالت‌مان به نحو مطلوب بپردازیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی باید به دنبال اقدامات تأثیرگذار و مردمی باشیم، افزود: مباحث اجتماعی می‌تواند آثار مخرب‌تر از سایر موارد داشته باشد زیرا هر حرکتی در اجتماع یک طرف آن مردمند. به عبارتی اقتصاد، سیاست، فرهنگ، ورزش و هنر به نوعی همه ریشه در اجتماع دارند لذا می‌توان گفت حوزه اجتماعی، اقیانوسی است که موضوعات مختلف را در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه باید حوزه اجتماعی و برنامه‌ریزی‌های این حوزه را در اولویت کارهای‌مان قرار گیرد، ادامه داد: همچنان که به کارهای زیربنایی، توسعه‌ای، عمرانی، اجرایی و غیره نیاز داریم، به توسعه اجتماعی بسیار بیشتر نیازمندیم زیرا کوچک‌ترین اتفاق در حوزه اجتماعی می‌تواند آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری را برجا بگذارد.

فتح‌اللهی گفت: برگزاری جشنواره‌های مردمی و بومی، میزبانی از تورهای فرهنگی مختلف و سایر برنامه‌های اجتماع محور باعث رونق سفر به استان گیلان شده که باید برای حضور گردشگران غیربومی هم برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی جلسه این است که حوزه اجتماعی را پررنگ‌تر ببینیم، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیلی خوبی در شهرستان‌های مختلف استان داریم باید به تناسب ظرفیت هر شهرستان برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشنواره‌های مردمی انجام پذیرد و در قالب برگزاری این جشنواره‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و جذابیت‌های هر شهرستان به‌طور جداگانه معرفی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر تقویت نشاط اجتماعی گفت: هر چقدر در راستای ارتقای شور و نشاط اجتماعی و تقویت کانون خانواده‌ها کار کنیم، سرمایه‌گذاری اجتماعی محسوب می‌شود و نتیجه آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود.

فتح‌اللهی سازمان‌های مردم نهاد را بازوی دولت در اجرای برنامه‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تشکل‌های مردمی دلسوزانه همراهند و با عشق و تعهد کار می‌کنند، بنابراین ما وظیفه داریم از آن‌ها حمایت کنیم؛ در هفت شهرستان استان انتخابات سمن‌ها را در پیش داریم، فرآیند آن از چند روز اخیر آغاز شده و فرمانداری‌هایی که بیش از سه سمن دارند اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه هر شهرستان باید اقدام به ثبت یک برند مختص و بومی کند، این روند تا ثبت ملی آن برند پیگیری شود، گفت: به دنبال این هستیم که توزیع اعتبارات را از حالت سنتی خارج کنیم و به سمت برنامه محور بودن حوزه‌های اجتماعی سوق دهیم لذا این امر توجه و اهتمام ویژه شما عزیزان را می‌طلبد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به میزبانی گیلان از اجلاس استانداران نواحی ساحلی خزر بیان کرد: این اجلاس فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر فرهنگ غنی و تاریخ و گردشگری گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر است، این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری، جذب مسافران خارجی، ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار شود.