به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: آمریکایی ها در سوریه هیچ راهبرد و سیاستی ندارند و در حاشیه سیاست های منطقه قرار گرفته اند و وقتی عملیات می کنند چون راهبرد ندارند عملیاتشان کور، بی منطق و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: آمریکایی ها در سوریه هیچ راهبرد و سیاستی ندارند و در حاشیه سیاست های منطقه قرار گرفته اند و وقتی عملیات می کنند چون راهبرد ندارند عملیاتشان کور، بی منطق و مضحک است، مانند عملیاتی که چندروز گذشته علیه سوریه کردند.
وی گفت: ما منافع حیاتی دشمنانمان را در هر نقطه دلخواه مورد هدف قرار می دهیم و دشمنان این حقایق را می دانند و ما هم می دانیم.
سردار سلامی افزود: آنها ما را تحریم اقتصادی کردند و می خواستند ملت ایران فلج شود و باز جوانان به صحنه آمدند و دشمنان را منزوی کردند و آنها می خواستند ایران به ایرانی عقب مانده ، فقیر ، نیازمند ، کرنشگر و تسلیم گر تبدیل شود اما جوانان ما سینه فضا را شکافتند و ماهواره هایشان را در مدار قرار دادند و با کشف هسته اتم پیشرفت های صلح آمیز هسته ای را پدید آوردند.
وی گفت: اینها بخش هایی از درخشش انقلاب شکوهمند است که بعد از 40 سال با این همه دشمنی همچنان ایستاده است و دشمنان ما ، رهبری عظیم الشان این انقلاب را هدف قرار دادند و فرماندهان سپاه را در فهرست تحریم ها قرار دادند و آنها عملیات روانی خود را علیه سپاه سنگین کردند و ما البته از دشمنان گله نداریم ، اما گاهی می بینیم برخی دوستان انگشت شمارمان چشم در چشم ما می دوزند و به ما تبریک می گویند ، اما پژواک صدای دشمن می شوند و زخم زبان می زنند . ما از ملامت ملامت کنندگان نمی هراسیم و این زیبنده برخی ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.
سردار سلامی گفت : امروز وقتی رهبر عزیز و بزرگوارمان می فرمایند کالای ایرانی را مصرف کنید منظورشان این  است که به درجه ای از علم و  فناوری ، تولید ، استقلال و خودکفایی در تامین نیازهایمان رسیده ایم که دیگر می توانیم همه نیازهایمان را در داخل تامین کنیم و در واقع این ما هستیم که دشمنان مان را تحریم می کنیم.
وی گفت : سرزمین های زیادی را از سیطره دشمنان خارج کردیم و اکنون به دشمنان چندین توصیه داریم و اولا به آمریکا ، انگلیس و سعودی اعلام می کنیم که ملت ایران تغییری نکرده اند و همان انقلابیون سربلند و باشعوری هستند که در اوج در مسیر دفاع از نظامشان ایستاده اند و ما به شما دشمنان خط کش می دهیم ؛ به 22 بهمن نگاه کنید و ببینید چه چیزی در میان عظمت این ملت بجز شعور و فداکاری می بینید.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود : ما امروز از هر زمانی قوی تر هستیم و هم در جنبه های دفاعی  و هم اقتصادی و سیاسی و در خصوص نفوذ منطقه ای هم بر سیاست های شما تسلط داریم؛ سرجایتان بنشینید و فکر نکنید مشکلات اقتصادی عاملی در جدایی مردم از نظام است چرا که ما از مشکلاتمان بزرگتر هستیم و آن را حل می کنیم.
سردار سلامی گفت : شما آمریکایی ها با 40 میلیون افراد زیر خط فقر خود چه می کنید و می دانید که همه آنها کارت های تغذیه ملی دارند و شب ها در خیابان می خوابند و به انگلیسی ها و فرانسوی ها می گوییم که به مشکلات اقتصادی خود توجه کنید و سعودی ها هم بدانند که 35 درصد جمعیتش زیر خط فقر زندگی می کنند ؛ مردم ما بهتر از مردم شما زندگی می کنند و شیک تر می پوشند و بهتر می نوشند و بهتر مسافرت می کنند و هم صبورترند و هم شریف تر و در شرافت کامل هستند.
وی افزود: فکر نکنید اگر از تعهدات خود دست بردارید ما برسر تعهدات خود بمانیم ؛  ما دست از دفاع از مظلومان برنمی داریم و قدرت های دفاعی مان را کاهش نمی دهیم و در حالی که شما ما را تهدید می کنید ایا این عاقلانه است که خود را خلع سلاح کنیم؟ این  آرزو را به گور خواهید برد.
سردار سلامی گفت : توصیه ای جدی به صهیونیست ها داریم ؛ ما شما را خوب می شناسیم؛ بسیار آسیب پذیرید و نه عمق و نه عقبه دارید و شما به اندازه یک عملیات بیت المقدس ما هستید و شما هر نقطه از سرزمین تحت اشغالتان تقاطع آتش از شمال و از غرب است و این پدیده ای جدید است ، راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می کنید.
وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته شده است خطاب به صهیونیست ها گفت : فکر نکنید جنگ های جدید مثل جنگ 33 روزه و 51 روزه است ؛ دیدید چگونه جبهه مقاومت، تکفیری  را جارو کرد و علف های هرز را از سر راه برداشت ؟ شما هرگز قوی تر از آنها نیستید.
سردار سلامی خطاب به صهیونیست ها گفت: شرارت هایتان زیاد شده است ، گوش کنید هر جنگی اتفاق بیافتد موجب محو شما خواهد شد و کوچکترین هدف ، حذف موجودیت شماست  و کوچکتر از ان هدفی نیست اما به خاطر داشته باشید شما نمی توانید دومینوی اشغال سرزمین را  وقتی که شهروندان یا نظامیان تان فرار می کنند ، تحمل کنید  شما راه فراری بجز ریختن به دریا ندارید و به پایگاه های هوایی تان اعتماد نکنید، چرا که زود از کار می افتد و به آمریکا ، فرانسه و انگلیس هم دل نبندید چون وقتی می رسند که شما نیستید مثل رسیدن یک آمبولانس برای کسی که مرده است ؛ فقط شما را تا قبرستان مشایعت می کنند.
وی افزود: مراقب رفتارتان باشید و محاسبات خطرناک نکنید.