در 24 ساعت گذشته اخبار از حواشی سیاسی کشور در رسانه ها منتشر شده که شاید مخاطبان کمتر آنها را مورد توجه قرار داده باشند

به گزارش ندای گیلان،در 24 ساعت گذشته اخبار از حواشی سیاسی کشور در رسانه ها منتشر شده که شاید مخاطبان کمتر آنها را مورد توجه قرار داده باشند .در اینجا ما اخباری را از حواشی سیاسی در بسته خبره حاشیه های سیاست برای شما آماده کرده ایم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد
روایت نامه رئیس «سیا» به سردار قاسم سلیمانی

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با تأکید بر اینکه حرف جمهوری اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد؛ اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ اینها چه کسانی هستند که با استکبار این‌گونه برخورد می‌کنند؟ او ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».

پزشکیان:
برگزاری علنی دادگاه بقایی فرصت مباحث حاشیه‌ای را از آنهامی‌گیرد

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، گفت: آقایان مشایی، بقایی و احمدی‌نژاد خواهان برگزاری علنی جلسات دادگاه هستند بنابراین لزومی ندارد قوه ‌قضائیه با خودداری از برگزاری جلسه علنی، اجازه طرح مسائل دیگر را به این افراد بدهد. او افزود: صدور حکم در این شرایط موجب ایجاد شائبه می‌شود بنابراین بهتر است جلسات به صورت علنی برگزار شود تا فرصتی برای طرح مباحث حاشیه‌ای نداشته باشند. پزشکیان با بیان اینکه قاضی اختیار ممانعت از برگزاری علنی جلسه دادگاه را دارد، گفت: با وجود اختیار قانونی قضات، تبعات این روند بدتر خواهد بود، البته بیان چنین اظهارات خلاف واقعی از زبان آقای احمدی‌نژاد جدید نیست. او افزود: آقای احمدی‌نژاد سال ٨٤ و زمانی که به‌عنوان کاندیدای انتخابات به تبلیغات پرداخته بودند نیز از ربودن اموال بیت‌المال در ٢٨ سال قبل صحبت می‌کردند اما در آن زمان موضوع مورد توجه واقع نشد. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون حرف تازه‌ای زده نشده اما چون این افراد در موقعیت ضعف قرار گرفته‌اند، جنجال‌سازی می‌کنند و هر حرف بی‌مبنا و بدون سند و مدرکی می‌زنند، در هر حال انتظار است با برگزاری علنی جلسات دادگاه از پرداختن به حواشی جلوگیری شود.

تماس تلفنی لاریجانی با احمدی‌نژاد پس از یکشنبه سیاه
محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: یک بار خود آقای لاریجانی برای من تعریف می‌کرد پس از اتفاقاتی که در روز یکشنبه سیاه بین رئیس مجلس و آقای احمدی‌نژاد در مجلس افتاد، من بعد از دو، سه روز با آقای احمدی‌نژاد تماس گرفتم و گفتم این اتفاقات رخ داده و گذشته، ما نمی‌توانیم مملکت را رها کنیم و ناهماهنگ باشیم و آقای احمدی‌نژاد را برای شرکت در جلسه سران قوا دعوت کردم. عضو کمیسیون قضائی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: تحلیل شخصی من بر این است که آقای لاریجانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ١٤٠٠ نامزد می‌شود البته عالم سیاست عالم ممکنات است و امکان دارد چنین اتفاقی هم رخ دهد. البته من برای انتخابات سال ٩٦ نیز به آقای لاریجانی پیشنهاد کردم که به عرصه انتخابات وارد شود اما آقای لاریجانی نپذیرفت و گفت که دیگران هستند.

هجوم غیربومی ها به صندلی های مدیریت گیلان

در روزهای اخیر بحث های زیادی در خصوص حضور مدیران غیربومی در استان گیلان با محوریت شهرداری رشت و منطقه آزاد انزلی شنیده شد.

ماجرا از وقتی از زمزمه  رسانه ای به واکنش های شدید بدل شد که مصاحبه رمضانپور با یکی از رسانه ها در خصوص ورود مدیران غیر بومی به شهرداری رشت و مقاومت اعضای شورا منتشر شد.هرچند که این عضو شورای شهر رشت بعدا این نقل قول از جانب خود را رد کرد اما حالا گمانه زنی ها از حضور چند مدیر کشوری  در شهرداری رشت خبر می دهد و برخی نیز از حضور کحالی و عطایی شهردارن سابق لنگرود و رودبار به عنوان شهردار مناطق کلانشهر رشت می گویند.

علاوه بر شهرداری رشت مدتی است بحث حضور مدیرعامل غیربومی در منطقه آزاد انزلی از گوشه و کنار شنیده می شود.منطقه آزاد انزلی که با حضور مسرور در سال های اخیر موفقیت های زیادی را در توسعه بنادر و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی کسب کرده است.حالا رسانه های گیلانی که به مدیریت غیربومی آلرژی دارند نگرانی هایی را در این خصوص هر روز مطرح کرده و به بحث می گذارند.

استفاده از جوانان و بانوان را با قدرت دنبال می‌کنم

مصطفی سالاری در سفر به آستارا با بیان اینکه ما به دنبال ظرفیت‌ها هستیم و در استان گیلان تبعیض جایی ندارد گفت: دستور داده‌ام در بدنه مدیریتی دستگاه‌های مختلف اجرایی از جوانان و بانوان شایسته استفاده شود و به‌طور جدی این مسیر و هدف را با قدرت دنبال می‌کنم.

این در حالی است که یکی از رسانه ها چندی پیش گزارشی را در خصوص وضعیت انتصاب مدیران جوان و بانو در گیلان که به اولین دستور استاندار گیلان پس از انتصاب شهرت داشت و قرار بود طی دوماه صورت بگیرد پرداخت که بنا بر این گزارشمدیران گیلانی تنها به انتصاب بانوان و جوانان در سطح مشاور بسنده کرده بودند.

استاندار هم به غیربومی ها واکنش نشان داد

سالاری با اشاره به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل گیلان  در حوزه گردشگری بیان داشت:
در سطح استان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده و باید گفت ویلا‌سازی افراد غیربومی برای استان نفعی ندارد اما برای توسعه اشتغال در روستاها می‌توان طرح‌های هادی را مورد بازنگری قرار داد.