علی اوسط اکبری مقدم، در جمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان لاهیجان گفت: کار خیرین مدرسه ساز بسیار پسندیده و الهی است و این توفیقی برای خیرین است.

ندای گیلان:علی اوسط اکبری مقدم، در جمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان لاهیجان گفت: کار خیرین مدرسه ساز بسیار پسندیده و الهی است و این توفیقی برای خیرین است.

وی، افزود: از آغاز سال 87 که جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شکل گرفت، یک هزار کلاس درس در گیلان مقاوم و هوشمندسازی شد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان، اقدام خیرین مدرسه‌ساز را گامی برای ارتقاء معرفت دانست و اظهار کرد: در استان گیلان 22 پروژه عمرانی با 140 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در دست احداث است.

وی، با بیان اینکه پروژه‌های مذکور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: بالغ بر یک سوم ازکلاس‌های درس استان فاقد استاندارهای لازم هستند که برای سامان بخشیدن به این اوضاع از خیرین مدد می‌طلبیم.

استاندار گیلان، نیز در این نشست با اشاره به اینکه با کمک خیرین مدرسه‌ساز روح همدلی و همبستگی در بین مردم ایجاد می‌شود، اظهار کرد: خیرین یکی از بهترین نقاش عواطف انسانی هستند.

محمدعلی نجفی عنوان کرد: در تهران یک جلسه بزرگ با حضور خیرین گیلان ، کشور و خارج از کشور را میزبانی خواهم نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های خیرین، گیلان از میانگین کشوری مدرسه سازی گذر کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش‌های آموزش و پرورش استان کم سابقه است و جای تقدیر دارد، افزود: افزایش 11 پله‌ای رتبه گیلان در مدرسه سازی مرهون تلاش خیرین است.