معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان گفت: نقش رسانه در روشن ساختن مرزهاي حقيقت تعيين كننده است.

به گزارش ندای گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه  در نشست تعاملي كه با حضور مديران، تهيه‌كنندگان و نويسندگان معاونت سيماي مركز گيلان و معاونان و روساي پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي استان  با بيان اينكه تعامل رسانه ها و پلیس، آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد، گفت: نیروی انتظامی و صدا و سيما می توانند در مقابله با ناهنجاری ها مکمل هم باشند.
معاون اجتماعي پليس گيلان با اعلام اينكه اگر تعامل بين نيروي انتظامي و صدا‌ و سيما دقيق‌تر، عميق‌تر و مستمرتر باشد، پليس در ايجاد امنيت رواني جامعه موفق تري خواهد بود، افزود: مجموعه نيروي انتظامي و صداوسيما از نهادهاي تاثيرگذار در حوزه تقويت ارزشها و اهداف انقلاب هستند.
اين مقام انتظامي با تاكيد بر اينكه نگاه امروز پليس با نگاه گذشته متفاوت است، بيان داشت: پليس به اين باور رسيده است كه مشاركت مردمي سهم مهمي در موفقيت ماموريت‌هاي پليس براي ارتقاء امنيت جامعه دارد.
وي فعاليت هاي فرهنگي انجام شده توسط صدا و سيما در تبيين نقش پليس براي ارتقاء امنيت اجتماعي مردم را حساس و حائز اهميت برشمرد و اظهار داشت: نقش رسانه در روشن ساختن مرزهاي حقيقت تعيين كننده است.
سرهنگ خيرخواه با تاكيد بر لزوم آگاهسازي مردم نسبت به آسيب هاي اجتماعي، خاطرنشان كرد: بايد تمام دستگاه هاي متولي امور فرهنگي در قالب يك مجموعه واحد نسبت به رفع مشكلات و معضلات فرهنگي استان اقدام كنند.
خيرخواه فرهنگ‌سازي را وظيفه اي حساس و خطير اعلام كرد و اظهار داشت: رسانه ها بايد با هوشياري و صراحت به فرهنگ سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه بپردازند.

گفتني است، در اين نشست هريك از اعضاي شركت كننده در جلسه، پيشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص تهيه و توليد برنامه هاي پليسي، ويژه برنامه هاي آموزشي، پخش نماهنگ، درج زيرنويس، تهيه گزارش‌هاي خبري، راه اندازي استوديو پليس و… به بحث و تبادل نظر گذاشتند.