فرمانده مرزبانی گیلان تعامل دوسویه مرزبانی با مرزنشینان و ساحل‌نشینان را موجب اقتدار مرزبانی و امنیت مطلوب در مرزها دانست و گفت: بر اثر این تعاملات نوار مرزی گیلان امن‌ترین مرزهای منطقه و کشور است.

به گزارش نداي گيلان: سید یوسف مرتضوی عصر امروز در نشست با مرزنشینان و ساحل‌نشینان گیلان در سالن جلسات فرماندهی مرزبانی استان تعامل دوسویه مرزبانی با مرزنشینان و ساحل‌نشینان را موجب اقتدار مرزبانی و امنیت مطلوب در مرزها دانست.

وی اظهار کرد: این تعاملات در منطقه به نحوی صورت‌گرفته که نوار مرزی گیلان یکی از امن‌ترین مرزهای منطقه و کشور محسوب می‌شود.

فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به حساسیت‌ مرزهای کشور به دلیل گستردگی مرزهای خشکی و آبی و لزوم ارتقای امنیت در این حدود، تصریح کرد: پاسداری و حفظ امنیت و آرامش و جلوگیری از تحرکات معاندین و سودجویان در نوار مرزی به‌عهده مرزبانان است و تعامل دوسویه و تنگاتنگ مرزداران با مرزنشینان در برقراری نظم، ارتقای امنیت و آرامش در سر حداد کشور تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انتظام جامعه اسلامی با گستره فرهنگ، آداب، اقوام و جغرافیای پهناور کشور کاری بسیار عظیم است، تصریح کرد: حصار پهناور کشور در زیر قدرت عظیم جامعه اسلامی بوده و این امر با همت، مشارکت و تلاش همه آنهایی که مرزدار کشور اسلامی هستند امکانپذیر خواهد بود.

مرتضوی تعامل مرزبانی و مرزنشینان منطقه را در برقراری مطلوب نظم و امنیت نقاط مرزی استان تاثیرگذار خواند و گفت: آگاهی مرزنشینان از قوانین و حقوق شهروندی یک اصل مهم در موضوع نظم و امنیت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی لازمه تحقق شعار همدلی و همزبانی در مناطق مرزی را با مشارکت و تعامل بیشتر مرزبانان و مرزنشینان دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت و هدف مرزبانی خدمت‌رسانی به مرزنشین برای شکوفایی وضعیت اقتصادی، کشاورزی، معیشت و امنیت و آسایش مردم مناطق و جامعه است.

فرمانده مرزبانی گیلان حفظ تمامیت ارزی کشور را تحکیم پیوندهای ملی، فرهنگی و اقتصادی در مناطق مرزی عنوان کرد و یادآور شد: تعاملات اجتماعی و فعالیت حداکثری مرزنشینان در امنیت مرزها، موجب ارتقای رفاه و آسایش مرزنشینان و توجه به مقوله معیشتی و اقتصادی این مناطق می‌شود.

وی متذکر شد: اکنون که استکبار جهانی سعی در تفرقه‌افکنی و چنددستگی اقوام کشور دارد با بینش بالای مرزنشینان دست تمام دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی کوتاه می‌شود.