آیت االه قربانی:پیام روز قدس این است که مردم نباید در برابر مظلومانی که ستم ظالمان را تحمل می کنند سکوت کنند

به گزارش ندای گیلان از رشت، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه ی این شهر ، ضمن تبریک روز جهانی قدس به عموم مردم مسلمان جهان بیان داشت: پیام روز قدس این است که مردم نباید در برابر مظلومانی که ستم ظالمان را تحمل می کنند سکوت کنند

 

آیت الله زین العابدین قربانی با بیان اینکه نباید بگوییم که ما کاری به مردم یمن و سوریه و عراق نداریم چون آنها برادران دینی ما هستند، افزود: ما نمی توانیم در برابر ظلم و ستمی که به مردم فلسطین روا می شود ساکت بمانیم.

وی با اشاره به جنایت های تکفیری ها و داعش در کشورهای عربی، اظهار کرد: کسانی که این جنایت ها را با نام دین مرتکب می شوند دست نشاندگان استکبارند چون مردم را از دین و معنویت دور می سازند.

آیت الله قربانی، افزود: مردم ایران  در روز جهانی قدس به ندای بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری لبیک می گویند و از مردم فلسطین حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه،مسلمانان همواره از سوی خداوند توصیه به حمایت از برادران دینی خود در هر کجای جهان شده اند تاکید کرد: حتی در آیات و روایات به مهربانی و عطوفت با غیر مسلمانان نیز تاکید شده است.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان ضمن یادآوری حوادثی که در تیرماه از ابتدای انقلاب تاکنون توسط دشمنان به وقوع پیوسته است، گفت: ترور شخصیت های نظام در ۷ تیر، سقوط هواپیمای ایرباس به دست آمریکا  نشان دهنده نقض حقوق بشر توسط استکبار است.

امام جمعه رشت با اشاره  انتشار فیش های حقوقی میلیونی و دامن زدن برخی رسانه ها و سیاه نمایی در خصوص این اسناد، تصریح کرد: اینگونه هم نیست که تمامی خدمتگزاران نظام از حقوق های میلیونی برخوردار باشند و نباید مردم را از انقلاب و نظام با بزرگ نمایی برخی از مسایل دلسرد کرد.

وی افزود: امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر بارها در خصوص اهمیت بیت المال فرمودند و در نظام مقدس ما نیز باید هر کسی که بیت المال را حیف و میل می کند مشخص شود.