طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پس از سخنان موافقان و مخالفان در صحن علنی مجلس با ۱۳۹ رأی به تصویب نمایندگان رسید.

به گزارش نداي گيلان: طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پس از سخنان موافقان و مخالفان در صحن علنی مجلس با ۱۳۹ رأی به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی فردا قرار است جزئیات این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

موافق تصویب کلیات برجام در خانه ملت بودم

محمد حسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد تصویب کلیات برجام در خانه ملت، گفت: من از طراحان بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و موافق این طرح بودم و نگاه ما در مورد بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با نگاه طرح دو فوریتی بود ولی صحن علنی به دو فوریتی بودن آن رای نداد و یک فوریت شد.

وی با بیان اینکه طرح با امضاء ۵۰ نفر از نمایندگان خانه ملت خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفت و رای آورد، گفت: با توجه به اعمال نگاه کارشناسی موافقان و مخالفان و وجود بحث های جدی در این رابطه در نهایت مجلس شورای اسلامی به کلیات این طرح رای داد و جزئیات آن در قالب پیشنهاداتی سه شنبه و چهار شنبه این هفته مورد بررسی قرار می گیرد.

نباید رأی خود را اعلام کنیم

حسن خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار «دیارباران» مبنی بر اینکه چه رأیی به طرح برجام در مجلس داده اید، اظهار کرد: ما نماینده ها نباید رای خود به مصوبات مجلس از جمله مخالف یا موافق بودن خود را اعلام کنیم.

وی افزود: مهم این است که موارد عنوان شده و پیشنهادات و ضعف های موردی برجام مورد بررسی قرار می گیرد و روزنه های برجام که احتمال می رود برای نفوذ دشمن وجود داشته باشد و مقام معظم رهبری هم بر روی این موارد تاکید دارند بسته می شود.

نماینده مردم انزلی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا دغدغه های مقام معظم رهبری و ملت را در این رابطه برطرف کنیم، بیان کرد: روز سه شنبه با بررسی نهایی راه نفوذ دشمن را در جریان برجام کور خواهیم کرد.

خوشبختانه کلیات برجام در مجلس به تصویب رسید

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد تصویب کلیات برجام در خانه ملت، گفت: کمیته بررسی برجام با بررسی های دقیق و کارشناسی خود در مدت زمان تعیین شده گزارش نهایی بررسی این سند بین المللی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس رأی خود را به «برجام» اعلام نکرد ولی تصریح کرد: خوشبختانه کلیات برجام در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و ضعف های موردی و پیشنهادات نمایندگان ظرف دوروز دیگر مورد بررسی و در آستانه تصویب نهایی قرار می گیرد.

کوچکی نژاد با تاکید براینکه مقام معظم رهبری به افرادی که دوست دارند در حوزه اقتصادی ایران به آمریکا نزدیک شود هشدار دادند، اضافه کرد: ایشان با اقتدار آب پاکی را به روی دست اینگونه افراد ریختند و متاسفانه این نوع نگاه و تفکر در جامعه کم نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: دولت تدبیر و امید باید تلاش کند در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه اقتصادی بیشتر به اندیشه های مقام معظم رهبری نزدیک شود تا از گذرگاه ها بتواند به سلامت خارج شود.

قابل ذکر است خبرنگار «دیارباران» برای بررسی این موضوع در ۲۴ ساعته گذشته به طور مداوم با دیگر نمایندگان گیلان تماس گرفته است اما تعداد زیادی از نمایندگان حتی با تعیین وقت مصاحبه پاسخگو نبودند یا ترجیح داند جواب ندهند.