سینچنکو گیلان و آستراخان را استان فرصت‌های اقتصادی برای دو کشور ایران و روسیه ذکر کرد و افزود: در این دو استان مزیت‌های اقتصادی فراوانی وجود دارد و قطعا برگزاری نمایشگاه‌ها در دو استان زمینه جدیدی برای گسترش همکاری‌ها فراهم خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی اوراسیا با حضور ۴۰ شرکت داخلی عصر امروز با حضور روسای اناق بازرگانی گیلان و آستراخان روسیه و مسوولین منطقه آزاد، صنایع، شهرک‌های صنعتی و بخش خصوصی راه اندازی شد.
در جریان افتتاح نمایشگاه اوراسیا در منطقه آزاد انزلی، استانیسلاو سینچنکو رییس اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان روسیه ضمن قدردانی از همتای ایرانی خود در اتاق بازرگانی گیلان برای دعوت به گیلان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اوراسیا به عنوان یک فرصت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی یاد کرد و گفت: نمایشگاه منشا توسعه همکاری‌های اقتصادی است.
رییس اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان افزود: این نمایشگاه بزرگ با توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف تولید برگزار شده است که غرفه‌های حاضر می‌توانند فرصت حضور در بازار روسیه را برای کالاها و تولیدات خود فراهم کنند.
وی گیلان و آستراخان را استان فرصت‌های اقتصادی برای دو کشور ایران و روسیه ذکر کرد و افزود: در این دو استان مزیت‌های اقتصادی فراوانی وجود دارد و قطعا برگزاری نمایشگاه‌ها در دو استان زمینه جدیدی برای گسترش همکاری‌ها فراهم خواهد کرد.
روسیه به شدت به دنبال کالاهای با کیفیت ایرانی است

رییس اتاق بازرگانی گیلان هم در جریان افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اوراسیا در منطقه آزاد انزلی، با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی فرصت حضور بسیار خوبی در بازار روسیه دارند که در صورت توجه به کیفیت و مطالعه از بازار مصرف روسیه می‌تواند حضور موثرتر و پیوسته‌ای را در این بازار بزرگ به همراه داشته باشند گفت: حضور آقای سینچنکو رییس اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان به گیلان که با هدف بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و توانمندی‌های بخش صنعت استان صورت گرفت، قطعا حضورشان در جریان افتتاح این نمایشگاه می‌تواند زمینه صادرات کالاهای ایرانی در بازار روسیه را فراهم کند.
وی سطح شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را از شرکت‌های موفق در عرصه تولید، صنعت عنوان کرد و با اشاره به عملکرد موفق مجری نمایشگاه در ایجاد هماهنگی در برپایی نمایشگاه خاطر نشان کرد: گیلان یکی از استان‌های معین تجارت با روسیه است و از همین رو بین گیلان و آستراخان سابقه دیرینه تجاری با یکدیگر دارند و این نمایشگاه دو استان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و صادراتی مهم است.
در ابتدای این مراسم رسول آذر مجری نمایشگاه و مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی داتیس ضمن قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه گفت: ۴۰ شرکت از استان‌های مختلف کشور به مدت ۳ روز از ۴ تا ۷ بهمن ماه در این نمایشگاه کالاها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و طرفین به صورت بی‌تو بی‌با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.
به گفته وی در مدت حضور شرکت‌های روسی در گیلان به همت اتاق بازرگانی مذاکرات خوبی به صورت بی‌تو بی‌انجام شد.
گفتنی است در ابتدای این مراسم مسوولین سازمان منطقه آزاد انزلی، شهرک‌های صنعتی و مدیران غرفه‌ها حضور داشتند.