فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که خانواده نخستین، قدیمی ترین و مهم ترین واحد اجتماعی بشری است، اظهار داشت: زنان نقش برتر را در شکل دهی به رفتار و هنجارهای فردی و اجتماعی اعضای خانواده بر عهده دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان با ذکر این مطلب که بانوان با پرورش و تربیت نسل آینده در واقع پیام‌آور وضعیت آینده کشور هستند، اظهار داشت: ضروری است تا کارگروه امور بانوان، موضوعات و مشکلات پیش روی زنان برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه های مختلف را شناسایی و در جهت رفع موانع تلاش کند.

 فرماندار رشت با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان نخستین، قدیمی ترین و مهم ترین واحد اجتماعی بشری که شکل دهنده رفتار و هنجارهای فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: با وجود زنان به عنوان عامل ایجاد استحکام و آرامش، خانواده می‌تواند به کانون اصلاح جامعه تبدیل شود.

 وی افزود: صحبت از اهمیت کانون خانواده بدون پرداختن به نقش فعال بانوان امری ناممکن است.

 امام پناهی با تاکید بر اینکه به برکت فرصت های بدست آمده پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم، اظهار داشت: دقت در آموزه های دینی درباره حفظ منزلت زنان در خانواده و اجتماع، تصور غلط از زن به عنوان جنس دوم را به حاشیه رانده است.

 فرماندار رشت با تاکید بر اینکه نقش اصلی و محوری زنان در اصلا‌ح و ساختن جامعه فعلی و آینده نهفته است و ورود بانوان در عرصه‌های گوناگون نباید نقش مادری را تحت‌الشعاع قرار دهد، گفت: امروز ساختار نظام اجتماعی بدون حضور بانوان قابل تصور نیست؛ و ایفای نقش مادری تضادی با فعالیت در دیگر عرصه‌ها ندارد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اینکه امروز بخش عمده‌ای از تبلیغات و سرمایه‌گذاری مغرضانه دشمنان متوجه تخریب نقش محوری مادران است، تا با کاستن از ارزش‌های اخلاقی خانواده و قطع زنجیره تربیت نسل متعهد کنترل جامعه را در اختیار بگیرند، خاطرنشان کرد: زنان امروز جامعه ما با نقش برجسته خود در ساماندهی روابط خانوادگی و آماده سازی فرزندان برای برعهده گرفتن مأموریت های اجتماعی خود در چارچوب آرمان های انقلاب و آموزه های اخلاقی و تربیتی اسلام، نسلی شکست ناپذیر را تربیت خواهند کرد.

امام پناهی با تاکید بر رویه مجموعه فرمانداری رشت و سایر دستگاه‌های دولتی به تبعیت از نگاه و سیاست‌گذاری دولت سیزدهم در جهت استفاده از ظرفیت بانوان برای اصلاح امور و حرکت در جاده پیشرفت کشور، اظهار داشت: دولت نسبت به تامین اعتبارات حمایت از مشاغل خانگی جدیت دارد و مدیران بانک‌های عامل و سایر دستگاه های مرتبط باید در راستای اهداف دولت انقلابی با رفع موانع و کاستن از بروکراسی دست و پاگیر اداری نسبت به رونق کسب و کارهای خانگی تلاش کنند.

 وی افزود: مدیرانی که توان تحقق اهداف توسعه ای اشتغال و محرومیت زدایی دولت را در خود نمی بینند باید جای خود را به مدیران جوان، متعهد و متخصص دارای نگاه انقلابی و رویکرد جهادی بدهند.

 فرماندار رشت با تاکید بر این موضوع که حضور فعال زنان در عرصه اقتصادی می‌تواند عامل موثری در استقلال مالی بیشتر خانوار و ایجاد اعتماد به نفس در اعضای خانواده برای ورود مصمم در راه ترقی و پیشرفت باشد، ادامه داد: امروز درآمدزایی از راه اشتغال خانگی و هدفگذاری برای عرضه کالاهایی مانند محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی به گردشگران؛ نیاز اساسی در رونق کسب و کارهای خانگی است.

 وی افزود: در پاسخ به مطالبه بانوان شاغل در زمینه کسب و کارهای خانگی مبنی بر ایجاد بستر مناسب در عرضه محصولات تولیدی، ضروری است تا بخشداران، شهرداران و مدیران سایر دستگاه‌های متولی، نسبت به اختصاص سهمی از فضای نمایشگاهی به عرضه محصولات تولیدی بانوان فعال در مشاغل خانگی یا ایجاد نمایشگاه موقت عرضه محصولات خانگی در ورودی شهر ها، پارک ها، سواحل، مناطق گردشگری و سایر اماکن مناسب در ایام تابستان اقدام کنند.

 امام پناهی با اشاره به هزینه کمتر و قابلیت اشتغال تعداد بیشتر نفرات در ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی نسبت به مشاغل دولتی، برنامه ریزی برای استفاده از بستر فضای مجازی برای ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی خانگی را پر اهمیت دانست و گفت: مجموعه فرمانداری رشت آمادگی دارد تا با پیش قدم شدن در امر حمایت از بازار فروش محصولات اشتغال خانگی، بخشی از فضای مجتمع ساحلی مروارید را به طور موقت در ایام تابستان به این امر اختصاص دهد.

فرماندار رشت با اشاره به کسب موفقیت در هر عرصه از فعالیت های گوناگون که بانوان حضور فعال داشته اند، اظهار داشت: برای پی بردن به هنر مدیریت زنان، تنها توجه به یک نقطه یعنی توانایی حفظ تعادل بین مسئولیت های درون خانواده و وظایف شغلی و اجتماعی، کفایت می کند و ضروری است تا با حمایت از نقش سازنده بانوان در اجتماع زمینه موفقیت بیشتر در حوزه های مختلف را فراهم کنیم.