اختتامیه هفتمین جشنواره ملی طنز و رسانه با عنوان طنز پهلو گرامیداشت کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا با معرفی نفرات برتر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فومن برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» در فومنز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد و جمعی از مسئولان در فومن برگزار شد.

در پایان این جشنواره در بخش داستان، بنیامین کلاچاهی ثابت از گیلان با اثر کاخ نشینان، فاطمه سادات مدنی از گیلان با اثر حلوای زعفرانی و میر حسین ظریف از خراسان رضوی با اثر پیاده روی روی اعصاب اول تا سوم شدند.

در بخش نثر ناصر جوادی بگلر از خراسان رضوی با اثر چریکی با صورت نشسته، محمد جواد کیش بافان از خراسان رضوی با اثر سختی‌های بی‌شمار و محمود سلطانی از اصفهان با اثر بفرمایید چلو کتاب به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

در بخش شعر سید محمد هاشمی از مازندران با اثر نقیضه‌ای بر مثنوی طوطی و بقال مولانا و جواد نوری از همدان با اثر همی یادم آید ز عهد صغر اول و دوم شدند. محمد حسین مهدویان از قم با اثر ایران جوان بماند و احمد رفیعی وردنجانی از چهار محال و بختیاری با اثر بحران آب به طور مشترک سوم شدند.

در بخش کاریکاتور فاطمه ندیمی از مازندران با اثر اجاره بها در فضا و سید محمد جواد طاهری از مازندران با اثر بارش اول و دوم شدند. مهدی منصوری از تهران با اثر شارژ بستگان و سولماز محمودی نسب از تهران با اثر سگ‌گردانی در پارک ممنون به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در بخش چند رسانه‌ای نیز ناصر جوادی بگلر از خراسان رضوی با گزارش سلام فرمانده و فرزین پورمحبی از تهران با اثر چند نکته جا کلیدی برای یک مناظره اسیدی به مقام‌های اول و دوم رسیدند. امین صالحی از تهران با اثر اپوزیسیون‌شناسی و نرگس داشادیان از ماهشهر با اثر‌ام خارک به مقام سوم مشترک دست یافتند.

همچنین در پایان این جشنواره کاریکاتور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به وی داده شد. آثار برتر هفتمین جشنواره طنز و رسانه، یادمان کیومرث صابری در قالب کتابی با عنوان طنز پهلو به چاپ خواهد رسید.

کیومرث صابریِ فومنی معروف به گل آقا، نویسنده، طنزنویس و معلم، متولد ۷ شهریور ۱۳۲۰ در صومعه سرای گیلان است.

وی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ در سن ۶۲ سالگی پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان خون در تهران در گذشت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.