به گزارش ندای گیلان از رشت، سید کاظم دلخوش، رئیس هیات نظارت استان صبح امروز در بازدید از فرمانداری شهرستان رشت ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: به همراه دکتر حسنی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات نظارت استان گیلان از فرمانداری رشت بازدیدی داشتیم که زحمات و تلاش این عزیزان […]

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید کاظم دلخوش، رئیس هیات نظارت استان صبح امروز در بازدید از فرمانداری شهرستان رشت ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: به همراه دکتر حسنی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات نظارت استان گیلان از فرمانداری رشت بازدیدی داشتیم که زحمات و تلاش این عزیزان قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه از تلاش عزیزان در مجموعه فرمانداری مرکز استان تشکر و قدردانی کنیم، افزود: روند بسیار خوبی در حال انجام است، الحمدالله استقبال مردم هم تا الان بسیار خوب بوده، طبق آخرین گزارش در شهرستان رشت حدود 400 ثبت‌نامی داشتیم؛ در این دوره از ثبت نام کار بسیار خوبی انجام شد و افراد باید سوء پیشینه را قبل از ثبت نام می‌گرفتند و به عبارتی آنان که فقط واجد شرایط هستند برای ثبت ‌نام مراجعه می‌کنند.
دلخوش گفت: با توجه به اینکه در دومین روز از ثبت نام قرار داریم استقبال مردم بسیار خوب است و نشان می‌دهد که مردم ما از لحاظ سواد و درک مسائل شورا و نوع ارتباط با مردم با توجه به اصول قانون اساسی آگاهی دارند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان با اشاره به جایگاه شورا و اینکه شوراها برای آبادی و عمران شهر و روستای خود می‌توانند چه زحماتی را متحمل شوند، تصریح کرد: در حال حاضر این نوید را باید داد که به اتفاق نمایندگان زمینه‌های خوبی اقتصادی را برای شوراها در مجلس ایجاد کردیم، دهیاران می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی باشند و همچنین واریز مالیات کمک بر ارزش افزوده به حساب شورا و دهیاری، از جمله کمک‌هایی است که می‌تواند روستاها و شهرها را آباد کند.اعتقادم این است که روند رو به توسعه‌ای را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه طی تماسی که با فرمانداران شهرستان‌ها داشتیم، نیازها و خواسته‌های شان و دقت نظر آنها را مورد بررسی قرار دادیم، تصریح کرد: از فرماندار شهرستان رشت به دلیل این نظم، آرامش و امکاناتی که فراهم کردند تا ثبت ‌نام بدون مشکل انجام شود، بسیار ممنون هستم. نظمی که در فرمانداری رشت بوجود آمده و قسمت‌های مختلف تفکیک شده‌اند و یک همکاری صمیمانه و آرامش بسیار خوبی بین مجموعه همکاران وجود دارد، نشان از مدیریت خوب فرمانداری رشت در فرآیند ثبت نام از داوطلبین شورا است.
دلخوش افزود: انشاالله بتوانیم با کمک دوستان در هیات عالی نظارت آنچه که قانون به ما اعلام کرده را تحقق ببخشیم، دیروز مقام معظم رهبری فرمودند که «مُرّ قانون در امر انتخابات باید عمل بشود» لذا هیات های اجرایی و نظارت باید براساس قانون عمل کنیم و به هیچ عنوان نمی‌توانیم سلایق شخصی خود را در انتخابات و زندگی مردم دخالت دهیم، بر همین اساس کار بسیار خوب آغاز شده و از همکارانم دکتر حسنی و دکتر جمالی و سایر نمایندگان که با طمانیه و آرامش ما را یاری می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. انشاالله که در 29 اردیبهشت، مردم بتوانند با انتخاب درست و اصولی که می‌کنند نسبت به آبادانی شهر و روستای خود گام اساسی را بردارند.
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با بیان اینکه طبق قانون هیات‌های نظارت توسط نمایندگان مردم در مجلس تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: با تفاهم و همکاری که بین ما سه نماینده با مجریان انتخابات و هیات اجرایی وجود دارد، تا الان تمام هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها تشکیل شده و دبیرخانه هم تلاش بسیار خوبی دارد تا نقصی وجود نداشته باشد و جایی که نیاز به تذکر باشد به صورت مکتوب ابلاغ می‌شود.
وی یادآور شد: هیات های نظارت هیچ نقصی ندارند و دیدگاه نمایندگان محترم هم لحاظ شده است، نماینده چپ و راست هم ندارد زیرا همه با همکاری و همدلی بسیار خوب با یکدیگر در حال تلاش هستیم تا انتخاباتی بدون نقص داشته باشیم.