طی نشستی با مسوولان مراکز آموزشی درمانی استان، سیاست های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین شد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مسوولان مراکز آموزشی درمانی رشت گفت: نظارت و پایش برعملکرد بخش های برون سپاری شده بیمارستان ها از جمله آشپزخانه، آزمایشگاه، لنژری، داروخانه و… از مهمترین مواردی هستند که باید به طور مستمر توسط مسوولان مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها مورد توجه و ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دانشگاه با بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی و کسری ۳۰۰ میلیاردی مواجه هست و اوضاع اقتصادی جامعه نیز مساعد نیست، تنها راه برون رفت از این شرایط دشوار که دانشگاه با آن درگیر است، مدیریت منابع و کاهش هزینه های غیر ضروری است که در این راستا نظارت بر حوزه های مالی و تدارکات می تواند بسیار اثر بخش باشد.

دکتر سالاری با اشاره به عدم تناسب پرداخت کارانه پرستاران در بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد در تمامی بیمارستان ها بر روی عدم رعایت عدالت در پرداخت کارانه پرستاران اتفاق نظر وجود دارد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از همکاران شده است که در این زمینه باید تجدید نظر صورت گرفته و به یک راهکار واحد و درست برسیم تا به عدالت نزدیک شویم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حضور متخصصین در بیمارستان ها باید ملموس باشد، اظهار داشت: مسوولان بیمارستان ها به نحوی برنامه ریزی نمایند تا پزشکان متخصص، علاوه بر حضور موظفی خود در بیمارستان ها، حداقل دو تا سه روز در هفته به صورت ویژه برا ی دانشگاه کار کنند.

وی با اشاره به پیش بینی در آمد دانشگاه در سال جاری اظهار داشت : با توجه به پیش بینی در آمد ۸۰۰ میلیاردی دانشگاه در بودجه سال ۹۸، تا پایان سال تقریبا نزدیک به ۵۰۰ میلیارد آن محقق می شود، که در این خصوص نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که باید با برنامه ریزی و صرفه جویی مناسب بتوانیم این کسری بودجه را نیز جبران کنیم .

دکتر سالاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی، وسایل و تچهیزات و نامناسب بودن وضعیت اورژانس های بیمارستان ها گفت: در تلاش هستیم تا نیاز های اولیه بیمارستان ها را فراهم کنیم و کلینیک های ویژه بیمارستان که زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات پزشکان فولتایم هستند را در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم و در این خصوص پیگیری های مناسبی نیز در سطح وزارتخانه و سازمان مدیریت انجام شده است.

وی ادامه داد: برای برون رفت از شرایط موجود نیازمند همراهی و همکاری همه پزشکان، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و همه دلسوزان حوزه سلامت استان هستیم و دست یاری به سوی همه آنان دراز کرده ایم.

در ادامه دکتر عباس صدیقی نژاد – معاون توسعه و دکتراسماعیل نور صالحی -معاون درمان دانشگاه نیز سیاست های حوزه معاونت تحت سرپرستی خود را در خصوص بهبود وضعیت بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تبیین کردند