فرماندار رشت گفت: نظارت بر بازار رشت در ایام نوروز به لحاظ کنترل قیمت کالاها تشدید می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در ایام تعطیلات پیش رو رشت بیشترین حجم ورودی مسافرین در بین شهرستان‌های استان را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه حال شهروندان و مسافرانی که رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند صورت گرفته است، افزود: مردم باید در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان حضور تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد صنوف را لمس کنند.

فرماندار رشت با تاکید بر حضور پررنگ دستگاه‌های متولی بازار در ایام نوروز و ماه رمضان با اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز، تصریح کرد: مردم هیچ نگرانی در خصوص بازار شب عید نداشته باشند.

راه اندازی نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در رشت

امام پناهی به راه اندازی نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در محل نمایشگاه بین المللی رشت اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با داشتن ۲۱۶ غرفه فروش اقلام مختلف و متنوع که ۱۰ غرفه آن ویژه توزیع کالاهای اساسی است با عرضه ۱۵ الی ۲۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار، تا پایان سال برقرار است.

وی تصریح کرد: ۸ غرفه توزیع میوه شب عید در سطح شهر رشت، آماده تأمین و عرضه حدود ۱۰۰ تن پرتقال و سیب مورد نیاز شهروندان هستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه ضرر ناشی از احتکار و گران فروشی لطمات شدیدی به تولید داخلی و توان اقتصادی خانوار وارد می‌کند، اضافه کرد: هر انبار کالایی که از طرف صاحبان کسب و کار به مراجع قانونی معرفی نشده باشد احتکار تلقی می‌شود.

امام پناهی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ «سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات مردمی»، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در مورد هر گونه گران فروشی و کم‌فروشی واحدهای صنفی است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت در عرضه اقلام گوشت منجمد، مرغ منجمد، برنج و شکر بیشترین درصد جذب و توزیع در سطح استان را به خود اختصاص داده است، گفت: نظارت‌ها بر زنجیره تولید و توزیع مرغ، جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید خواهد شد.

فرماندار رشت تاکید کرد: برخی خوراکی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران‌تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۰ اکیپ بازرسی دو نفره اداره صمت، از ۱۵ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده دار نظارت و کنترل بازار هستند.