نشست مسئولان قضایی استان با اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد شهرستان بندر انزلی امروز برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر تصریح کرد: دانشجو باید بصیر و آگاه به زمانه بوده و در مبارزه با دشمنان پیشگام باشد.

وی با بیان مفهوم توسعه اظهار داشت: توسعه باید در تمامی حوزه ها اتفاق بیفتد تا جامعه به تعادل برسد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برخی رشته های دانشگاهی سهمی در تولید علم ندارند و بیشتر مصرف کننده علم دیگر می باشند گفت: مسئولان دانشگاه ها باید نسبت به علم مولد و پایه ای توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند در راستای ارتقای علمی خود در برخی محاکم قضایی با رعایت مقررات حضور یابند گفت: دستگاه قضایی می‌تواند از از نظرات علمی اساتید و فرهیختگان دانشگاهی در حوزه‌های زیست محیطی، منابع طبیعی و اقتصادی بهره‌مند شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با بیان اینکه این نشست با هدف بهره‌مندی از دیدگاه اساتید دانشگاه و در راستای آسیب شناسی و علت شناسی آسیب های اجتماعی صورت گرفت گفت: تعامل دستگاه قضایی و اساتید دانشگاه و بهره‌مندی از ظرفیت علمی و توانمندی‌های نخبگان دانشگاهی امری ضروری و تاثیر گذار است.

مریم کیا کجوری رئیس دانشگاه آزاد شهرستان بندر انزلی  نیز با ابراز خرسندی از حضور مسئولان قضایی استان در دانشگاه تصریح کرد: این نشست ها فتح بابی در راستای تعامل هرچه بیشتر هیات علمی و قضات محاکم قضایی است.

وی اظهار داشت: اساتید دانشگاه می‌توانند در موضوعات مختلف علوم انسانی به ویژه در رشته حقوق با دستگاه قضایی تعاملی سازنده داشته باشند.