سید محمد احمدی در نشست فرایند اجرایی شدن ثبت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان لاهیجان، به تبیین اهمیت تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان پرداخت

به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی در نشست فرایند اجرایی شدن ثبت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان لاهیجان، به تبیین اهمیت تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان پرداخت و اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای جذب مردم شهرستان برای عضویت در این تعاونی استفاده کنیم چرا که اهمیت این تعاونی برای توسعه شهرستان و همچنین واگذاری امور به مردم بسیار زیاد می باشد.

فرماندار لاهیجان تاکید کرد: برای تشکیل این تعاونی باید حداقل هزار نفر عضو شده و پس از آن جلسات مجمع تشکیل می شود. بسیاری از پروژه هایی که می بایست با برگزاری مناقصه و واسطه گری واگذار شوند، با توجه به قانون تشکیل تعاونی توسعه عمران با ترک تشریفات می توان به این تعاونی واگذار شده و سود آن به مردم باز می گردد.

وی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها باید توجه خاصی به تشکیل این تعاونی‌ داشته باشند، گفت: مطبوعات باید اهمیت تشکیل این تعاونی را بیان کنند چرا که این تعاونی مستقیم توسط خود مردم مدیریت می شود و سود آن نیز به مردم باز می گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان اضافه کرد: قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره در سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید.

احمدی خاطرنشان کرد: این چارچوب به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان ها، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، شرکت هایی با عنوان شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تشکیل می شوند.