فرمانده انتظامی آستارا از کشف 72 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزرش ندای گیلان، رحیم مهدی‌زاده  با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا در آستارا اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی سه‌راه قلعه با کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی مذکور موفق به کشف 72 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق شدند و راننده خودرو را دستگیر کردند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت باندهای قاچاق کالا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

*دستگیری کلاهبردار در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ارجاع پرونده‌هایی از دادسرای عمومی و انقلاب رشت به پلیس فتای استان مبنی بر اینکه فردی با عنوان متخصص ارتدونسی در شبکه‌های موبایلی از شهروندان کلاهبرداری کرده است، اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس پرونده‌های مذکور را پیگیری کردند.

ایرج محمدخانی با بیان اینکه پلیس با تحقیقات از شاکیان پرونده موفق به شناسایی پزشک قلابی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی شده است، افزود: ماموران انتظامی مردی 32 ساله اهل و ساکن مشهد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در رشت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و پس از معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت روانه زندان شده است.

محمدخانی با اشاره به اینکه پرونده متهم برای شناسایی دیگر مالباختگان در پلیس فتا مفتوح است، یادآور شد: اگر شهروندان مورد سوء استفاده و کلاهبرداری متهم مذکور قرار گرفتند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.