نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی با رویکرد رونق تولید، پنجشنبه (۱۶ آبان) با حضور ۱۱ استان کشور در تالار مرکزی رشت برگزار می‌‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیده مرسده میرسنبل در نشست خبری نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در رشت گفت: این اجلاس برای نخستین بار به صورت ملی به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی کارآفرینی حوزه مد، پوشاک و نساجی، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش در حوزه مد و لباس کشور، توسعه فضای تعامل و همکاری بین دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه، ایجاد فضایی برای بهره‌مندی مخاطبان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در صنعت پوشاک و نساجی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اجلاس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گیلان روزی مهد نساجی کشور بوده و دارای بهترین شرایط جهت استقرار واحد‌های نساجی است، افزود: شبکه‌سازی بین طراح، پوشاک و صنعت نساجی از ضروریات این حوزه است که باید عملیاتی شود.

مدیرعامل موسسه طراحان بافت نقش نهال با بیان اینکه طراحی لباس هنر نیست بلکه صنعت است، اظهار کرد: صنعت طراحی صنعتی پویاست و برگزای این اجلاس این هنر را به سمت صنعتی بودن سوق می‌دهد.

وی از شرکت اتحادیه‌های پوشاک و انجمن‌های نساجی ۱۱ استان کشور در این اجلاس خبر داد و افزود: شناسایی، معرفی، تعامل و مشارکت مؤسسات، اصناف، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، مراکز علمی آموزشی فعال، در زمینه مد و لباس، کمک به پیوستن حلقه‌های مرتبط حوزه مد و لباس و نساجی با همکاری طراحان، تولیدکنندگان صنوف وابسته مد، لباس و نساجی از دستاوردهای این اجلاس است.

میرسنبل با اشاره به حضور شرکت ایران جک در اجلاس، گفت: ایران جک نماینده انحصاری ماشین‌آلات دوخت و خیاطی است که از چرخ‌های جدید خود در این اجلاس رونمایی می‌کند.

وی ضمن قدردانی از همکاری بنیاد ملی مد و لباس در برگزاری اجلاس به محورهای آموزشی آن اشاره و بیان کرد: سمینار آموزشی «مدیریت مد، پوشاک و نساجی» با سخنرانی وحید محمدی رییس دانشکده نساجی قائمشهر، «بازاریابی و فروش موفق در ایجاد برند» با سخنرانی کامران صحت دکترای مدیریت بازرگانی، «رویکرد و الزامات ایزو۹۰۰۱» با سخنرانی وحید مشیرنیا مشاور ارشد توسعه کسب و کار و کارآفرینی و «استراتژی کسب و کار در دانشگاه خیابانی» مهدی صفایی کارآفرین برتر ایران در هشت دوره و طراحی با نرم‌افزار ایران جک از کارگاه‌های آموزشی این اجلاس یک روزه است.

نخستین اجلاس ملی کارآفرینی ملی حوزه مد، پوشاک و نساجی، پنجشنبه (۱۶ آبان) در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می‌شود.