بیشتر بیماران از کشورهای آذربایجان ، افغانستان ، هندوستان ، انگلستان، آمریکا ، سوئد و امارات متحده عربی هستند.

ندای گیلان:استاندار گیلان در جریان بازدید از غرفه بیمارستان بین المللی قائم(عج) رشت در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران گفت: گردشگری سلامت برای افزایش درآمد در استان اولویت اساسی دارد.

به گزارش ندای گیلان،' محمدعلی نجفی' در این بازدید با اشاره به بهبود مناسبات با کشورهای جهان و افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور افزود: استان گیلان با ظرفیت های مختلف گردشگری می تواند در این بخش یکی از مقاصد اصلی این صنعت باشد.

وی، گردشگری سلامت را از جمله فرصت های استان برشمرد و با اشاره به وجود 22 بیمارستان فعال دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان برنامه ریزی هدفمند در این خصوص را بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری مورد تأکید قرار داد.

نجفی با اشاره به حضور گردشگران آسیای میانه، قفقاز و کشورهای حاشیه ی خزر برای درمان در گیلان گفت: گردشگری سلامت برای افزایش درآمد در استان بایستی اولویت نخست باشد و دستگاه های مسوولان نیز پی گیر آن باشند.

به گفته وی بیش از 654 گردشگر خارجی از سال گذشته تا تابستان امسال در بیمارستان های خصوصی و دولتی گیلان درمان شده اند که از این تعداد 70 نفر در مراکز آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی و 584 نفر در مراکز درمانی بخش خصوصی بوده اند.

استاندار گیلان بیان کرد: ظرفیت ارزشمند پزشکان متخصص و فوق تخصص گیلان، مجهز بودن به فناوری روز، ارزان قیمت بودن هزینه های درمان به همراه زیبایی های بی نظیر گیلان موجب مراجعه گردشگران خارجی به مراکز بهداشتی و درمانی استان شده است.

وی گفت: بیشتر بیماران از کشورهای آذربایجان ، افغانستان ، هندوستان ، انگلستان، آمریکا ، سوئد و امارات متحده عربی هستند.

نجفی با اشاره به فعال بودن دفاتر گردشگری سلامت گیلان در جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه ، عراق و کویت افزود: این دفاتر پس از کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط بخش خصوصی در این کشورها راه اندازی شده اند.

استاندار گیلان در ادامه با حضور در غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری از اولویت های راهبردی دولت یازدهم است، یادآور شد: بر همین اساس صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به منظور ساخت هتل های پنج ستاره در گیلان اعلام آمادگی کرده است.

نجفی با تأکید بر معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده برای جذب گردشگران بیشتر، ابراز امیدواری کرد در سایه امنیت سفر به گیلان و نیز سرمایه گذاری های بخش گردشگری، آینده خوبی برای گردشگری استان رقم خواهد خورد.

به گزارش ندای گیلان، 75هتل ، 20 هتل آپارتمان ، 69 مجتمع گردشگری ، 42مهمانپذیر ،736 منزل استیجاری ،182 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد .

گیلان در نوروز 93 میزبان شش میلیون و 383 هزار و 186 گردشگر بود که از این تعداد، یک هزار و 411 نفر شامل گردشگران خارجی بوده اند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور معاون اول رییس جمهوری و دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی 23 بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های تهران افتتاح و تا 26 بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

X اخبار روزX اخبار روز گیلانX استاندار گیلانX بیمارستان های گیلانX توریستX گردشگری سلامتX گردشگری گیلان