رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: چهار قلاده رودک که توسط شهروند همیار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت تحویل داده شده بود، پس از تیمار در عرصه های طبیعی رها سازی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدتقی تقی زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت درباره خبر نجات و رها سازی چهار قلاده رودک در محیط زیست شهرستان رشت اظهار داشت طی تماس تلفنی یکی از  شهروندان همیار محیط زیست  مبنی بر مشاهده چهار قلاده رودک نابالغ  در محوطه زمین باغی خود ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت به سرعت در محل حضور یافته و با رعایت اصول زنده گیری و پرهیز از هرگونه وارد آمدن استرس به جانوران وحشی آنها را به اداره کل حفاظت محیط زیست انتقال داده تا به منظور تیمار و رهاسازی در طبیعت اقدامات لازم صورت گیرد.

تقی زاده ضمن تشکر از این شهروند همیار محیط زیست  از عموم مردم بالاخص هم استانی های عزیزی که در کوه پایه ها و مناطق حاشیه جنگلی که محل مناسب زندگی این جانوران است سکونت دارند درخواست کرد در صورت مشاهده این جانوران هیچ گونه اقدامی ننموده و ضمن پرهیز از تجمع در اطراف حیوان و تشدید استرس در جانور، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت در ادامه تصریح کرد رودک یا همان گورکن ظاهری اندازه سگ کوچک با رنگ خاکستری و دم کلفت با ناخن های بلند و خمیده در دست و دو نوار تیره در سر و گردن دارد.

پراکنش رودک در نواحی شمالی در جنگل و حاشیه جنگل بوده و زادآوری این گونه اواخر زمستان تا اول تابستان  است ؛ ازین رو مشاهده  توله های نابالغ در این فصول امری طبیعی می باشد.