سرلشکر جعفری گفت: اینکه مردم را عادت دهیم که همه کار آنها را دولت انجام دهد، درست نیست و برای رفع این موضوع، مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور که اکنون در دست انجام است باید در آن تجدید نظر شود.

به گزارش ندای گیلان،سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی عزیزجعفری در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: روحیه و مدیریت جهادی سه شرط اصلی اخلاص در عمل، سخت کوشی و تلاش مضاعف و مخالف داشتن است زیرا کار جهادی باید مخالف داشته باشد و ساده ترین مخالف آن، سنت ها، وضع جاری و عادت ها است.
وی با تاکید براینکه یکی از معضلات بزرگ ما در انجام کار، عادت کردن به روش های جاری کار است، عنوان کرد: در بحران های اجتماعی تا زمانی که به مردم نقش ندهیم، حل نخواهد شد و باید مردم را در حل مشکلات مشارکت دهیم.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه ایجاد تغییر و تحول و ارائه کار جدید با مخالفت همراه است، تصریح کرد: باید بدانیم کشور ما نیاز به کارو تلاش مضاعف با روحیه جهادی دارد که بتوانیم با مشکلات مواجه شده و آنها را حل کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه مردم را عادت دهیم که همه کار آنها را دولت انجام دهد، درست نیست و برای رفع این موضوع، مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور که اکنون در دست انجام است باید در آن تجدید نظر شود زیرا با این روش روز به روز دولت سنگین تر می شود و باید کار را به خود مردم واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیض، فقر و فساد را سه چالش اصلی کشور دانسته اند، گفت: باید با این موارد مبارزه شود و مسئولان اجرایی کشور باید در این زمینه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اقدامات مطلوب معین های (یاوران )اقتصادی استان کرمان در کشور مبنای رفع همه چالش های اصلی درکشور خواهد شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استاندار کرمان تقدیر کرد و گفت: ایشان با روحیه جهادی و روحیه دوران دفاع مقدس و با دلسوزی بسیار خالصانه برای مردم شهید پرور استان کرمان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: مدیریت استان کرمان با وجود تمرکز اختیارات در مرکزیت، ندادن اختیارات، بروکراسی اداری و سایر سختی ها، به صورت خستگی ناپذیر و با روحیه بالا به تلاش جهادی خود ادامه می دهند.
وی گفت: ایشان ادامه دهنده راه شهیدان و هم رزم و همدم شهیدان بوده اند و انتظار است که با روحیه جهادی، سختی ها و ناملایمات را تحمل کرده و از موانع با جهش بلند عبور کنند.
سردار جعفری ادامه داد: ایشان پرورش یافته دانشگاه دفاع مقدس هستند و می دانیم که رزمندگان در دوران دفاع مقدس هیچ مانعی را مانع نمی دانستند و با عزم و اراده و تلاش و سختکوشی از آن عبور می کردند.
وی با بیان اینکه شاهد اقدامات بسیار موثر در استان کرمان هستیم، گفت: امیدواریم الگو سازی که در استان کرمان آغاز شده است، در آینده ای نزدیک در سطح کشور اجرایی شود و استان کرمان به عنوان یک استان نمونه در استقرار عدالت در کشور در رابطه با توسعه باشد.
وی اظهار کرد: بی عدالتی در توسعه از چالش های اساسی کشور است که در استان کرمان با روحیه عدالت محوری استاندار در حال رفع است و این کار، کار بسیار بزرگی است و این الگوسازی در کشور ما یک نیاز بسیار جدی برای پیشرفت و آبادانی کشور است.
سردار جعفری افزود: می دانیم که فشار زیادی روی مدیریت اجرایی استان کرمان است و امیدواریم خداوند متعال و روح شهدا به استمداد ایشان بیایند.
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار بزرگی در حوزه مادی داشته و دستاوردهای معنوی آن بسیار بیشتر بوده است.
وی استقلال، آزادی، امنیت کامل، بی نظیر و مثال زدنی را از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: ایران اسلامی درحال حاضر از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان با شکست پی در پی دشمنان در منطقه حاصل شده است و اینکه فرهنگ مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه در جریان است، از دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می رود.
وی تصریح کرد: شکست هیمنه دشمنان و ابرقدرت های شرق و غرب به برکت انقلاب و مبارزات و ایستادگی های ملت ایران حاصل شده است که دشمنان نمی توانند ان را تحمل کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر به آموزه های امام راحل دقت کنیم می بینیم اهداف انقلاب اسلامی، توسعه، پشرفت و عدالت در کشور و نیز ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است و انقلاب اسلامی به خوبی این اهداف را دنبال کرده است.
وی انقلاب اسلامی را دارای دو بعد داخلی و خارجی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در بعد خارجی بسیار موفق و رو به جلوو با شتاب و سرعت بالا رو به پیشرفت است و بار اصلی آن بر دوش همشهری محبوب شما حاج قاسم سلیمانی است که به توسعه نهضت اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه می انجامد.
وی شکست قطعی داعش و آزادی کامل سوریه را مورد اشاره قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی در بعد داخلی بعد از یکسری پیشرفت ها در عرصه های سازندگی و زیرساخت ها، با چالش اساسی موجود یعنی اقتصاد و معیشت مردم روبرو است که معضل بزرگی است و دشمنان نیز از راه فشار و تحریم اقتصادی در صدد رسیدن به اهداف خود هستند.
وی ادامه داد: همه امید داریم و بر این باور هستیم که مسائل داخلی کشور، فساد اداری، مشکلات معیشتی و تبعیض و نکاتی که به مدیریت در کشور برمی گردد قابل حل است اما متاسفانه تاکنون نشده است.
وی گفت: در فرمایشات رهبری تاکید شده که مشکلات کشور با مدیریت و روحیه جهادی و انقلابی قابل حل است.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی به تنهایی در هشت سال در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و پیروز شد و این غلبه بر بحران جنگ با روحیه جهادی و سختکوشی، تلاش، اعتقاد و باور و با استفاده از توانمندی های داخلی کشور و متمرکز شدن روی توان های داخلی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه حل بحران اقتصادی کشور آسانتر از جنگ است، گفت: در دوران دفاع مقدس مشکلی که با بنی صدر داشتیم نوع نگاه به مقاومت و دفاع بود زیرا او حضور مردم در عملیات ها را قبول نداشت و به یک تفکر خاصی اعتقاد داشت که الگوگیری از روش های دیگر بود و در همان ماه های اول جنگ شکست خورد.
وی اظهار کرد: حل مشکلات امروز با مدیریت جهادی و تفکر متکی به توانمندی های داخلی امکان پذیر است و در این رابطه اختیارات موضوع بسیار مهمی است.
سردار جعفری گفت: کارهایی که امروز در قلعه گنج و سایر جاها انجام شده با امکانات حداقلی و بروکراسی اداری انجام شده و این روحیه و مدل کار که مدل متفاوت ودر عین حال بسیار خوب است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اعتمادی که مردم استان به مدیریت استان پیدا کرده اند در استان های دیگر در این حد وجود ندارد.
وی تصریح کرد: فعالیت های الگوساز در استان کرمان در دست انجام است و این کار بزرگی است و امید زیادی دارم که این کار اثر خود را در کشور طی دو سال دیگر بر جای می گذارد این الگوسازی به ناچار در کشور باید ترویج یابد و جاهای دیگر نیز این حرکت ها را انجام دهند.
سردار جعفری گفت: انقلاب کردیم که استضعاف و بی عدالتی را حل کنیم و شما نیز همین کار را می کنید و این حرکت عدالت محور است و خداوند به آن برکت زیادی خواهد داد.