اسحاقی برقراری امنیت مراسم‌های عزاداری را ماموریت اصلی پلیس در دهه اول محرم دانست و افزود: نباید در این مراسم ها فضایی برای سواستفاده دشمنان به وجود بیاید.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمدرضا اسحاقی در جلسه کمیته عملیات روانی با موضوع ماه محرم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهدا، اظهار داشت:‌ قیام امام حسین(ع) الگوی رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به لزوم بررسی دقیق راهکارها و آسیب‌ها در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی در روزهای عزاداری ماه محرم، تصریح کرد: بدپوششی، مزاحمت‌های صوتی، ترافیک و ازدحام، سدمعبر و یا موضوعاتی مثل قمه‌زنی، بخشی از چالش‌های دهه اول محرم به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول‌سازی هیئت امنای مساجد، مداحان و سخنرانان و افراد شاخص و موثر در اجتماع یکی از اقدامات اساسی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ماه محرم است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در مورد برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری احساس مسئولیت کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مراسم‌های ماه محرم باید به ترویج حرمت گذاری به ارزش‌های اسلامی کمک کنند، اظهار داشت: صداوسیما، رسانه‌ها، شبکه‌های موبایلی و عموم مردم می‌توانند با همت عمومی به این مراسم‌ها شکوه و عظمت بیشتری ببخشند.

سردار اسحاقی دهه محرم را کشتی نجات همه آحاد مردم دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت معنوی این دهه برای اصلاح ناهنجاری‌ها در جامعه استفاده کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال لطمه زدن به باورهای اعتقادی و مذهبی مردم است، تصریح کرد: دمیدن بر طبل باورهای خرافی و تضعیف وحدت شیعه و سنی، در دستور کار دشمنان قرار دارد.

وی برقراری امنیت مراسم‌های عزاداری را ماموریت اصلی پلیس در دهه اول محرم دانست و افزود؛ نباید در این مراسم ها فضایی برای سواستفاده دشمنان به وجود بیاید.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه پلیس آماده خدمت رسانی به شهروندان و هیئت های مذهبی در ماه محرم است، خاطرنشان کرد:‌هیئات مذهبی باید با جدی‌گرفتن توصیه های پلیس، از فضای معنوی و عرفانی محرم مراقبت کنند.