فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دیلمان با تجهیزات به روز و تسلیحات بالا می‌تواند در ارتقای سطح کیفی توان دریایی ناوگان شمال عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین الحاق ناوشکن دیلمان در بندرانزلی گفت: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تدابیر ستاد کل در خصوص ناوگان شمال دریای صلح دوستی باید گام‌هایی برداشته شود و امروز آخرین دستاورد نیروهای مسلح به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

وی ادامه داد: ناوشکن دیلمان با تجهیزات به روز و تسلیحات بالا می‌تواند با دریامانی بالا در ارتقای سطح کیفی توان دریایی ناوگان شمال برای آموزش و پرورش نیروها و البته امداد و نجات عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

وی گفت: امروز منطقه در هندسه جهانی دچار التهاب است و تنها راه آرامش، مقاومت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: امیدواریم که مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی موفق باشد، حتماً ظلم پایدار نیست و رژیم صهیونیستی رفتنی است که این وعده حق است.

ناخدا یکم داریوش اسکندری در آیین الحاق ناوشکن دیلمان به دریای خزر که با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی برگزار شد گفت: ساخت ناوشکن بومی دیلمان ۴ سال طول کشید و از تمام ظرفیت‌های تولیدات داخلی و توان نیرو‌های جوان و نخبه ایرانی برای ساخت این ناو شکن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت این ناوشکن از تجهیزات پیشرفته و بروز استفاده شده است افزود: ساخت ناوشکن دیلمان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این ناوشکن پیشرفته مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و رزمی بوده که علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

همچنین در ادامه رئیس مرکز ساخت شناوری نیروی دریایی ارتش، ساخت ناوشکن «دیلمان» را جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تأمین نیاز‌های اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی دانست.

ناخدایکم داریوش اسکندری گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد و کار‌های بزرگی می‌تواند انجام دهد و مصداق آن نمونه‌هایی ناوبری و تخصصی پیشرفته‌ای است که ساخته شده و در آینده ساخته خواهد شد.

وی افزود: دستاورد‌های نیروی دریایی نماد بازدارندگی ایران اسلامی با فضل امام عصر (عج) و رهبری فرمانده معظم کل قوا، با تکیه بر تلاش متخصصان ایرانی و نخبگان صنعت دفاعی و جوانان متعهد، شاهد به آب انداختن ناوشکن تمام ایرانی دیلمان هستیم.

ناخدایکم داریوش اسکندری با بیان اینکه دیلمان نسل جوان و هم خانواده با ناوشکن جماران است که از هوش مصنوعی برخوردار است، گفت: بهره مندی از دکل یکپارچه پیشرفته‌ی ۴ وجهی، توانایی شناسایی اهداف پروازی و امواج الکترونیک دشمن، تجهیزات آفندی، ناوبری و الکترونیک پیشرفته، سامانه‌های مقابله با موراد ایمنی و اضطراری مانند آتش و آبگرفتگی از جمله مزایای ناوشکن کاملا ایرانی «دیلمان» است.