رنجکش گفت: نوسازی و بهسازی فضای نانوایی های قدیمی باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه با هماهنگی بانک ها و همچنین تسهیلاتی که برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: درکنار نظارت بر فعالیت نانوایی ها برای پخت و عرضه نان با کیفیت برای آنان تسهیلات و مشوق های لازم نیز فراهم شود.

یونس رنجکش در جلسه شورای آرد و نان شهرستان آستارا افزود: نوسازی و بهسازی فضای نانوایی های قدیمی باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه با هماهنگی بانک ها و همچنین تسهیلاتی که برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است از طریق دستگاه های اجرایی مربوطه وام های کم بهره به متقاضیان پرداخت شود.

وی یادآور شد: برای نانوایی هایی که رضایتمندی های عمومی را در پخت نان فراهم می کنند، سهمیه های آرد تشویقی منظور و مورد تشویق قرار گیرند.

به گفته فرماندار آستارا باید تلاش کنیم نانوایی ها افزایش کیفیت پخت را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند و برای آن ها در کنار نظارت هایی که انجام می گیرد دوره های آموزشی بااستاندارد های تعریف شده برگزار شود.

وی یادآور شد: گاهی نان های تولید شده در شهرستان به دلایل مختلف قابلیت استفاده ندارد که همه تقصیر ها نباید متوجه نانوایی ها شود بلکه سایر عوامل از جمله کارخانجات آرد و گندم مصرفی و دستگاه های غیر استاندارد پخت و عوامل دیگر باید شناسایی شود .

رنجکش با تاکید بر رعایت بهداشت نانوایی ها از دستگاه های نظارتی خواست تا در این زمینه هیچ کوتاهی  نکنند و به دقت شرایط بهداشت عمومی این فضا ها را کنترل نمایند.

وی افزود: رعایت کمیت نان تولیدی و قیمت آن نیز باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد زیرا هرگونه کم فروشی و گرانفروشی موجب عدم رعایت حقوق مردم و نارضایتی خواهد شد.

در این جلسه هریک از اعضای حاضر دیدگاه های خود را پیرامون وضعیت نانوایی ها ارائه و خواستار تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت پخت نان در شهرستان شدند و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.