معاون فرماندار ماسال درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح وضعیت بهداشتی و خدمات‌رسانی در امور درمانی بهبود یافته که جای قدردانی از مسئولان وزارت بهداشت و دست‌اندرکاران است.

ندای گیلان:اسماعیل قاسمی در جلسه شورای بهداشت این شهرستان با اشاره به بازرسی منظم و مستمر از نانوایی‌های ماسال اظهار کرد: باید نانوایی‌هایی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا از جوش شیرین استفاده می‌کنند علاوه بر اعمال جریمه، به مردم معرفی می‌شوند.

وی فرارسیدن فصل گرما را زمینه‌ای برای شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان دانست و تصریح کرد: باید با اتخاذ تمهیدات لازم در فصل گرما و نگهداری صحیح مواد غذایی از بروز چنین بیماری‌های پیشگیری شود.

معاون فرماندار ماسال درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح وضعیت بهداشتی و خدمات‌رسانی در امور درمانی بهبود یافته که جای قدردانی از مسئولان وزارت بهداشت و دست‌اندرکاران است.

وی به مضرات استفاده از مواد دخانی و قلیان در اماکن گردشگری اشاره کرد و آن را یکی از تهدیدات پیش رو در جامعه دانست و ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مضرات قلیان به جامعه معرفی و از گرایش جوانان به آن جلوگیری شود.

قاسمی آگاه‌سازی عموم مردم نسبت به سبک صحیح زندگی را در جلوگیری از شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: تولید محصولات کشاورزی ارگانیک نیز مانع از شیوع بیماری‌های غیر واگیر در جامعه می‌شود.

افزایش حیوان‌گزیدگی در ماسال

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماسال نیز در جلسه مذکور با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش نرخ جمعیت کشور اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی در سطح اداره‌های شهرستان در راستای اجرای سیاست افزایش میزان جمعیت  اجرایی می‌شود.

نصیبه یوسفیان، مدیریت بهداشتی پسماند و زباله و دفع بهداشتی فاضلاب را از جمله دغدغه‌های شورای بهداشت شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: عدم دسترسی برخی از روستاهای شهرستان به آب شرب بهداشتی یکی دیگر از مشکلات بهداشتی منطقه است.

وی خواستار مقابله با سگ‌های ولگرد در ماسال شد و خاطرنشان کرد: میزان حیوان‌گزیدگی در ماسال از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.