فرماندار انزلی با بیان اینکه نام منطقه ازاد انزلی تا ابد فقط منطقه آزاد انزلی خواهد بود، افزود: تنها چیزی که از منطقه آزاد برای مردم انزلی مانده، نام آن است و انتظار می رود نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع باشد.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل حیدری آزاد روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی با اشاره به مصوبه تغییر نام منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص نامگذاری یا تغییر نام منطقه ازاد انزلی، در لایحه دولت هیچگونه درخواست و پیشنهادی به مجلس نداشت و موضوع لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی، تنها توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی بود.

وی با بیان اینکه نام منطقه ازاد انزلی تا ابد فقط منطقه آزاد انزلی خواهد بود، افزود: تنها چیزی که از منطقه آزاد برای مردم انزلی مانده، نام آن است و انتظار می رود نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع باشد.

فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: از آنجایی که عملکرد منطقه آزاد انزلی، ملی و استانی است و در رشد وتوسعه وایجاد اشتغال در استان موثر است و بر اساس اساس و نیزخواسته به حق مردم، شورای تامین شهرستان بندر انزلی مخالف تغییر نام منطقه آزاد انزلی به هر نام دیگری است.

حیدری آزاد یادآور شد: منطقه آزاد انزلی در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و با درخواست شهروندان بندر انزلی و با مصوبه هیات وزیران وقت، در اراضی ساحلی روستاهای گلشن، جفرود، لیجارکی، طالب اباد و شهرک صنعتی حسن رود شهرستان بندر انزلی شکل گرفته و شناسنامه آن با نام منطقه آزاد انزلی صادر وثبت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه از سال گذشته تعدادی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بدون توجه به حقوق حقه شهروندان انزلی و با دلایل و توجیهات مختلف از جمله گسترش محدوده منطقه آزاد برای توجیه اقتصادی و استفاده سایر مناطق گیلان از معافیت ها و مزایای مناطق آزاد در تلاش برای تغییر نام این منطقه به نام منطقه آزاد گیلان هستند.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه شهروندان بندرانزلی با فعالیت ها و اقدامات استانی و ملی و گسترش منطقه آزاد انزلی با اولویت انزلی هیچگونه مشکلی ندارند، گفت: در سال گذشته فرمانداری انزلی با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین و اتخاذ تصمیمات لازم و ارسال مصوبات شورای تامین به استان، مخالفت خود را با این موضوع مهم به جهت ایجاد حساسیت ها و ضایع شدن حق طبیعی مردم بندرانزلی اعلام کرده بود.

حیدری آزاد خاطر نشان کرد: متاسفانه از زمان تاسیس منطقه آزاد انزلی شهروندان این شهر ساحلی از مزایای آن بی بهره بوده و شهر انزلی تنها نام این منطقه را یدک کشیده و باید بگویم همین نام «منطقه آزاد انزلی» تنها دلخوشی مردم منطقه بوده و هست.

فرماندار بندر انزلی ادامه داد : در حال حاضر به رغم صراحت قانون مبنی بر گسترش منطقه آزاد در شهرستان بندر انزلی حتی شهرک صنعتی خمیران انزلی نیز در محدوده این منطقه لحاظ نشده و از مزایا و معافیت های مناطق آزاد بی بهره است و از آنجایی که بیشترین ظرفیت های تجاری، تاسیسات و شهرک های صنعتی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در حوزه سرزمینی شهرستان بندر انزلی واقع شده با هرگونه تغییر نام این منطقه مخالفیم.

ایرنا