نقاط قدرت و ضعف دولت از نگاه دبیرکل موتلفه/میرسلیم: نارضایتی مردم از کالای داخلی ناحق نیست محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ادامه داد: طرح سلامت را یکی از نقاط قوت کارنامه دولت می‌دانم البته این طرح در دولت‌های قبلی هم وجود داشت اما اجرا نشده بود. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: طرح سلامت […]

نقاط قدرت و ضعف دولت از نگاه دبیرکل موتلفه/میرسلیم: نارضایتی مردم از کالای داخلی ناحق نیست

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ادامه داد: طرح سلامت را یکی از نقاط قوت کارنامه دولت می‌دانم البته این طرح در دولت‌های قبلی هم وجود داشت اما اجرا نشده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: طرح سلامت پر هزینه بوده اما به نفع طبقات محروم جامعه به ویژه کسانی است که نمی‌توانند هزینه‌های بیمارستانی را بپردازند.

حبیبی یکی دیگر از نقاط قوت کارنامه دولت را مواضع رئیس‌جمهور در قبال زیاده خواهی‌های آمریکا بیان کرد و گفت: آقای روحانی به ویژه بعد از بدعهدی‌های آمریکا‌یی ها در برجام، موضع گیری‌های خوبی کرد و قبلا چنین موضع‌گیری صریحی از طرف دولت اتخاذ نشده بود.

وی اضافه کرد: در زلزله اخیر غرب کشور در مجموعه عملکرد دولت، ارتش، سپاه، بسیج و … را مثبت می‌دانم و آمادگی دولت برای کنترل بحران مناسب بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقاط ضعف کارنامه دولت در سال گذشته، اظهار کرد: معتقدم که در بحث اقتصاد مقاومتی دولت موفقیت چندانی نداشته است.

حبیبی بیان کرد: دولتی‌ها آمار و ارقامی درباره ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌دهند اما آثار آن را در سفره مردم و جیب آنان نمی‌بینیم. مقوله بیکاری همچنان به قوت خود باقی است و در هر خانواده افرادی هستند که کار ندارند.

وی درباره اولویت‌های دولت در سال جدید، اضافه کرد: توجه به تولید داخلی، سامان دهی اوضاع نابه سامان اقتصادی، کنترل تورم و برخورد با گرانی باید از اولویت‌های اصلی مسئولان و وزرا باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره تعامل دولت و احزاب در سال گذشته، ادامه داد: در این زمینه نمی‌توان امتیاز ویژه‌ای به دولت داد چرا که تعامل آنان با احزاب ضعیف بوده است و امیدواریم این ضعف در سال آینده جبران شود.

 

نارضایتی مردم از کالای داخلی ناحق نیست

همچنین تسنیم نوشت:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که بسیارى از مردم از کیفیت کالاهاى داخلى ابراز نارضایتى مى‌کنند، ناحق نیست و به نظر من ریشه مشکل در طراحى کالاهاى داخلى است.
سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به نامگذاری امسال به نام«حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، درباره علت عدم رضایت هموطنان از برخی کالاهای تولید داخل، گفت: این که بسیارى از مردم از کیفیت کالاهاى داخلى ابراز نارضایتى مى‌کنند، ناحق نیست و به نظر من ریشه مشکل در طراحى کالاهاى داخلى است.

وی با تأکید بر اینکه براى هر محصولى باید طراحى صورت گیرد، اظهار داشت: معمولاً وقتى بچه‌ها با گِل چیزى را درست مى‌کنند ابتدا در ذهن خود تجسمى از آن را ترسیم مى‌کنند چه رسد به کالاهاى صنعتى جدى! به بیان ساده طراحى مرحله‌اى است بین تشخیص و تعریف نیاز و ساخت و تولید کالاى جوابگوى آن نیاز. پس از تشخیص دقیق و درست نیاز و در نظر گرفتن ضوابط و مقررات قانونى و معیارهایى که الهام گرفته از فرهنگ ما است و مراعات اقتضاهاى محیط زیستى، کار طراحى آغاز مى‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طراحان ضمن آن که باید برخوردار از خلاقیت و ذوق و سلیقه باشند، نیازمند طى دوره‌هاى آموزشى تخصصى‌اند. طراحى جنبه علمى و فناورانه دارد و به منظور نتیجه‌گیرى متناسب با اهدافى که در اصل نیاز مستتر است، باید نکاتى در نظر گرفته شود که به سلایق مشترى، امکانات ساخت و تولید، مقتضیات نگهدارى و تعمیر و در نهایت چگونگى بازیافت قطعات فرسوده پس از سپرى شدن دوران بهره بردارى برمى‌گردد.

میرسلیم با بیان اینکه در طراحى باید سلایق مشترى را در نظرگرفت، گفت: مشترى همان بهره بردار است. اوست که باید تحمل کننده تمام کاستى‌ها باشد. سلایق ایرانى‌ها تا آنجا که به مشترکات آداب و رسوم و سبک زندگى ما برمى‌گردد، باید در طراحى منظور شود تا بتواند بیشترین رضایت مردمى را جلب کند. برایم مثال ژاپنى‌ها با مطالعه آداب و رسوم ما متوجه شدند که ما برنج را به شکل ویژه‌اى طبخ مى‌کنیم سپس به طراحى پلوپز برقى براى ما پرداختند که در کشور خودشان کاربرد ندارد. این محصول زمانی جزو جهیزیه تقریباً هر تازه عروس ایرانى بود. این یک طراحى موفق است از لحاظ مراعات سلایق بهره بردار. این نکته براى تمام کالاهاى خانگى، ادارى و آموزشى، صنعتى و کارگاهى مصداق دارد.
27215