رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گامی موثر در راستای شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروزی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اسناد نهضت جنگل با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی و یارانش اظهار کرد: متاسفانه ابعاد وسیعی از این نهضت بزرگ هنوز به خوبی شناسایی نشده است و عوام جامعه نسبت به آن بی اطلاع هستند.

وی میرزا کوچک را اسطوره ای بزرگ و ماندگار برای تمامی نسل ها دانست و افزود: میرزا افتخاری بزرگ برای مردمان رشت و گیلان است که صفحات زیادی از تاریخ پرفراز و نشیب و پرافتخار مردمان گیل و دیلم را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل تصریح کرد: این حرکت فرهنگی در یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، نقش موثری در راستای معرفی و شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروز است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی، دلاوری، غیرتمندی و غرور مردمان رشت و گیلان است بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی نباید فقط به زمان سالگرد شهادت این اسطوره بزرگ بسنده شود و باید با محوریت میرزا کوچک اقدامات و برنامه های ماندگار بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.