ترامپ در جمع هوادارنش گفت:این خداست که مرا آزمایش می‌کند. خدا به من گفت: «می‌دانی، تو یک‌بار انجامش دادی». و من گفتم: «آیا من کارم رو عالی انجام دادم، خدا؟ من تنها کسی هستم که می‌تونه این کار رو انجام بده».
نبی شریفی- جو بایدن ۷۷ ساله که در طول عمرش سه بار برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کرده، سرانجام برای اولین بار توانست در انتخابات مقدماتی حزبش پیروز شود. حالا او به طوررسمی مقابل رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ ۷۴ ساله، برای انتخابات ماه نوامبر قرار گرفته است.  ترامپ حالا یک حربه آزموده شده برای به چالش کشیدن رقیب انتخاباتی خود دارد. او درباره جو بایدن که مسیحی کاتولیک است، گفته: «او ضد خداست. ضد تفنگ است… بی مذهبی، بی همه چیز (که می خواهد) انجیل و خدا را برنجاند.» این سخنان از سوی ترامپ که پرونده‌های متعدد تعرض و تجاوز جنسی دارد و تحقیقات برای پول شویی و فرار مالیاتی وی در حال انجام است، شاید طنز روزگار محسوب شود. اما ترامپ کارش را بلد است. او می داند چگونه حیله‌گرانه از خدا و کتاب مقدس برای رسیدن به اهدافش بهره برد.
شاید هنوز تصویر او را زمانی که از کاخ سفید خارج شد، پیاده به کلیسا رفت و بدون هیچ صحبتی انجیل را به دست گرفت و دوباره به دفترش برگشت را به یاد داشته باشید. تصویری که او در اوج تظاهرات ضدنژادپرستی از خود به نمایش گذاشت.
گفت و گوی خدا و ترامپ!
در آن زمان بسیاری در شبکه های اجتماعی ترامپ را به سخره می‌گرفتند که حتی نمی‌تواند فرازی از انجیل را بخواند. حال این فرد خود را نماینده ای از جانب پروردگار می داند که با خدا سخن گفته است. دونالد ترامپ خطاب به هوادارانش در «منکاتو»ی ایالت مینه‌سوتا گفت: آن چه ما با همدیگر به دست آورده‌ایم و آن چه با هم در حال انجامش هستیم، چیزی کمتر از یک معجزه نیست و ما دوباره در حال انجامش هستیم. ما عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ جهان را رقم زدیم و حالا باید دوباره این کار را انجام دهیم. می‌دانی این چیست؟ درست است.
این خداست که مرا آزمایش می‌کند. خدا به من گفت: «می‌دانی، تو یک‌بار انجامش دادی». و من گفتم: «آیا من کارم رو عالی انجام دادم، خدا؟ من تنها کسی هستم که می‌تونه این کار رو انجام بده».
خدا گفت: «نباید این را بگویی. حالا که گفتی، باید کاری کنیم دوباره هم انجامش بدی». ترامپ سپس رو به هوادارانش گفت که فکر بدی نیست برای ۱۲ سال رئیس جمهور آمریکا باشد.
در ابتدای گزارش گفته شده که ترامپ یک بار دیگر این سناریوی انتخاباتی را آزموده است. به خاطر دارید؟ در سال ۲۰۱۶ میلادی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنگامی که دونالد ترامپ عرصه را در حزب جمهوری خواه بر خود تنگ دید و احتمال پیروزی سناتور تد کروز در مقابل وی در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان قوی تر شد، ترامپ وعده انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را مطرح کرد. وعده‌ای که کارساز واقع شد و به این ترتیب بنا بر اعلام مرکز تحقیقات پیو در آمریکا (Pew)80 درصد از راستگرایان مسیحی از جمله اوانجلیست ها و نوکیشان این فرقه مذهبی اعلام کردند که به دونالد ترامپ رای داده‌اند. البته عمل کردن رئیس جمهور آمریکا به وعده‌اش، محبوبیت او را در مقاطعی افزایش داد تا جایی که کمتر از یک سال و نیم پیش، پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و پیرو کلیسای انجیلی گفته بود که «به عنوان یک مسیحی، به یقین بر این باورم این احتمال وجود دارد که ترامپ در این برهه از سوی خداوند برای کمک به نجات یهودیان از تهدید ایران به زمین فرستاده شده باشد.» سخنانی که باعث شد جواد ظریف، همتای ایرانی وی بگوید: «حتی تورات برای ایران‌هراسی تحریف شده است.» اوانجلیست ها یا همان پیروان کلیسای انجیلی معتقدند با به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جهان به پایان خواهد رسید، مرحله «آخرالزمان» آغاز خواهد شد و درنهایت مسیح دوباره به زمین برمی‌گردد. برای همین، ترامپ سال گذشته در مصاحبه ای با «دیوید برودی» از «سی‌بی‌ان» (رسانه وابسته به اوانجلیست‌ها) گفته بود: «من فقط امیدوارم حمایت خارق‌العاده مسیحیان اوانجلیک را داشته باشم…هیچ کسی مثل من به مذهب خدمت نکرده است. ببینید چه کارهایی برای اسرائیل کرده‌ام و (اسرائیل) برای اوانجلیست‌ها مسئله بزرگی است.» شایان ذکر است که این تفکر در میان شاخه مسیحیت انجیلی طرفدار زیادی دارد. برای مثال پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، پیشتر با تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مخالفت کرده بود. با این همه، «پائولا وایت» کشیش شخصی ترامپ و «مشاور ایمان و ابتکار فرصت» در اداره روابط عمومی کاخ سفید، سارا سندرز (سخنگوی سابق)، پمپئو  و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا تاکنون ترامپ را نماینده خدا خوانده اند. حالا رئیس جمهور آمریکا به مدد همین توهم و پشتوانه مردمی این تفکر به رقابت جو بایدن می رود.