به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ادعاهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ادعاهای وی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن ، ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است.
وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه سیطره و تفوق خود را بر دولتهای عربی دائمی کند و نیاز همیشگی برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد کند معمای امنیت تولید می کند، امروز آمریکایی ها در فرمول معمای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند و به دروغ ایران را حامی تروریست می دانند در حالی که همه جهان می دانند که امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانست با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه دهد در حالی که ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.
سردار سلامی با بیان اینکه امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم را در منطقه پایان می دهد، افزود: آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کند تا بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.
 وی ادامه داد: وقتی که چنین اتفاقی می افتد، طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بی شماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست بیاورند.
 جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این طبیعت آمریکایی هاست که برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک جهان از این فرمول ها و سیاست ها استفاده کنند در حالی که واقعا افکار عمومی جهان، حقیقت و ماهیت و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می دانند. جانشین فرمانده کل سپاه گفت : ما نه تنها هرگز اشاعه دهنده تروریست نبوده ایم بلکه همواره مقابله کننده با آن بوده ایم ، ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارضی همه کشورها احترام گذاشته ایم و استقلال آنها را به رسمیت شناخته ایم، ما همواره حامی مظلومانی بوده ایم که مورد تجاوز قرار گرفتند.
وی در همین رابطه افزود : اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.
سلامی با بیان اینکه همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند ، از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

مراسم روز ملی خلیج فارس صبح امروز در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد.

سردار سلامی: موشک ها سرمایه های دفاعی ما هستند 

این مراسم با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران،  امیر نامی و سردارحیات مقدم از روسای پژوهشکده های ژئوپلیتیک و امنیت ملی دانشگاه دفاع ملی و شماری از امرا و سرداران  سپاه و ارتش و دانشجویان این دانشگاه با محوریت خلیج فارس و امنیت ملی برگزار شد.
امروز همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس،  اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی – هنری روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر ارشاد در بندرعباس برگزار و کتابخانه تخصصی خلیج فارس در این شهر به بهره برداری رسید.
در سواحل نیلگون خلیج فارس هم مردم با تشکیل حلقه انسانی و به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران ، این روز ملی را جشن گرفتند.
روز دهم اردیبهشت، روز اخراج پرتغالی ها از آب های جنوبی ایران و روز ملی خلیج فارس نام دارد.
در 21 آوریل 1622، با رشادت «امام قلی خان امیرالامرای فارس»، به 117 سال تسلط جابرانه پرتغالی ها بر جزایر خلیج فارس خاتمه داده شد.
خلیج فارس از نظر ژئوپولیتیک، تجارت، نفت، گاز، کشتیرانی، ماهی گیری و… در طول تاریخ گلوگاه مهمی در دنیا به شمار می رود و هم اکنون نیز شاهرگ اقتصاد دنیا در این منطقه قرار دارد.